برنامه نویسیسیستم عامل

انتشار Visual Studio 2022 و NET 6 توسط مایکروسافت

این هفته برای توسعه‌دهندگانی از ویژوال استودیو مایکروسافت و پلتفرم‌های دات‌نت (Net.) استفاده می‌کنند بسیار مهم است؛ زیرا غول نرم‌افزاری جهان، ویژال استودیو ۲۰۲۲ و دات‌نت ۶ را به‌طور سراسری در دسترس قرار داده است.

مایکروسافت در هشتم نوامبر آخرین نسخه‌ی ویژال استودیو و پلتفرم دات‌نت خود را به‌طور کلی در دسترس کاربران سراسر جهان قرار داد. اکنون توسعه‌دهندگان می‌توانند ویژال استودیو ۲۰۲۲ و دات‌نت ۶ را از همین حالا دانلود کنند.

به گزارش زد‌ دی‌نت، ویژال استودیو ۲۰۲۲ اولین نسخه‌ی ۶۴ بیتی منتشرشده از این مجموعه است. برخی مقامات با ارائه‌ی نسخه‌ی ۶۴ بیتی ویژال استودیو اعلام کردند که این نسخه، از منابع سیستم بهتر استفاده خواهد کرد، به‌خصوص زمانی‌که با راهکارهای پیچیده‌تر در دوره‌های زمانی طولانی‌تر با آن کار می‌کنید. طبق گفته‌ی مایکروسافت، در طی آزمایش‌های اولیه‌ی VS ۲۰۲۲، مشتریان می‌توانستند حتی درهنگام کار با راهکارهایی که حاوی ۷۰۰ پروژه یا بیشتر بوده است، محیط توسعه‌ی ویژال استودیو را تا چند روز درحال اجرا نگه دارند.

یکسری بهبودها و تغییرات دیگر نیز در ویژال استودیو ۲۰۲۲ اعمال شده است. این مجموعه قابلیت هات‌ریلود (Hot Reload) را هم ارائه می‌دهد؛ قابلیتی که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد زمانی‌که برنامه‌هایشان در VS ۲۰۲۲ از NET CLI درحال اجرا است، کد منبع خود را به‌طور لحظه‌ای ویرایش کرده و تأثیر آن را سریعا مشاهده کنند. از دیگر ویژگی‌های جدید و بهبودیافته‌ی ویژال استودیو ۲۰۲۲ می‌توان به پیش‌نمایش زنده (Live Preview) و تست کراس پلتفرم روی لینوکس اشاره کرد. بسته‌ی کامل ویژال استودیو ۲۰۲۲ برای دانلود در دسترس قرار گرفته است. شما می‌توانید یادداشت‌های مربوط به این نسخه را در این لینک مطالعه کنید.

NET 6 برای ویندوز، لینوکس و مک اواس در دسترس قرار گرفته است. براساس اعلام مقامات مایکروسافت، این پلتفرم کارکرد یکپارچه را میان برنامه‌های ابری، دسکتاپ، اینترنت اشیاء و موبایل با استفاده از کتاب‌خانه‌های دات‌نت یکسان و توانایی اشتراک‌گذاری کد بین پلتفرم‌ها، به‌راحتی فراهم می‌کند. در این نسخه همچنین بهبودهایی در عملکرد اعمال شده است که از جمله این بهبودها می‌توان به فایل I/O اشاره کرد.

این اولین نسخه‌ی دات‌نت است که به‌طور بومی از پردازنده‌ی Arm64 اپل و Arm64 ویندوز پشتیبانی می‌کند. این نسخه شامل ابزارهای کامپایلر پیش از زمان بازسازی بوده و بسیاری از APIهای آن جدید است. دات‌نت ۶ شامل C# 10 و F# 6 است. این پلتفرم یک نسخه‌ی پشتیبانی طولانی مدت (LTS) از دات‌نت است و این یعنی به‌مدت سه سال پشتیبانی خواهد شد.

مایکروسافت در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که دات‌نت ۵ اولین محصول سری دات‌نت در مسیر یک‌پارچه‌سازی این پلتفرم خواهد بود، اما دات‌نت ۶ جایی است که اصل ماجرا در آن اتفاق خواهد افتاد. مایکروسافت یک‌پارچه‌سازی زمان اجرای موتو در هسته را تکمیل خواهد کرد و علاوه‌براین یک مجموعه از کتاب‌خانه‌های پایه برای انواع بارهای کاری ارائه خواهد داد. این شرکت همچنین یک سیستم پروژه SDK را در تعدادی از سیستم‌عامل‌ها و دستگاه‌های هدف دات‌نت ۶ ارائه خواهد کرد. بااین‌حال، MAUI.NET این اقدام را انجام نخواهد داد. مایکروسافت GA .NET MAUI را برای سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی کرده است.

نظر شما در مورد ویژال استودیو ۲۰۲۲ و دات‌نت ۶ چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا