سیستم عامل

اعلام زمان رسمی انتشار watchOS 8 ،iOS 15 و iPadOS 15

سیستم‌عامل‌های watchOS 8 و iOS 15 و iPadOS 15 با قابلیت‌های جدید ۲۰ سپتامبر منتشر می‌شوند.

اپل می‌گوید iOS 15 و iPadOS 15 را ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) منتشر می‌کند. هر دو نسخه جدید iOS و iPadOS ویژگی‌های زیادی دارند. از جذاب‌ترین آن‌ها که توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده، می‌توان به تغییرات اعمال‌شده روی بخش اعلان‌ها اشاره کرد. برای مثال، «حالت تمرکز» برای ایجاد لیست‌های متمایزی از اپ‌ها و اعلان‌ها تعبیه شده که می‌توانند در ساعات مختلف دردسترس کاربران باشند. همچنین، پیشرفت‌هایی در فیس‌تایم صورت گرفته که شامل قابلیت دعوت‌کردن از کاربران اندروید و ویندوز می‌شود. درضمن، مروگر سافاری نیز ظاهر جدیدی خواهد داشت.

به‌گزارش ورج، نسخه جدید سیستم‌عامل آیپد ویژگی‌های iOS 14 مانند کتابخانه اپلیکیشن و ویجت‌هایی را ارائه می‌دهد که می‌توان اندازه آن‌ها را تغییر داد. همچنین، iPadOS 15 سایر ویژگی‌های ذکرشده که اپل برای iOS 15 برنامه‌ریزی کرده، به‌همراه خواهد داشت. به‌عنوان بخشی از به‌روزرسانی، اپل باردیگر نحوه عملکرد مالتی‌تسک سیستم‌عاملش را تغییر داده است. اپل در این نسخه منو جدیدی برای صفحه تقسیم‌شده در نظر گرفته و قفسه‌‌ای برای سازمان‌دهی اپلیکیشن‌هایی ارائه می‌دهد که پنجره‌های جداگانه دارند (مانند سافاری).

اضافه‌شدن برخی از ویژگی‌ها به iOS 15 و iPadOS 15 کمی بیشتر طول می‌کشد. برای مثال، اپل می‌‌گوید SharePlay، قابلیت به اشتراک‌گذاری ویدئو و صدا به‌صورت زنده ازطریق تماس FaceTime، برای اواخر پاییز برنامه‌ریزی شده است. افزون‌براین، اپل نسخه بعدی سیستم‌عامل ساعت هوشمند خود، یعنی watchOS 8 را نیز در همین تاریخ منتشر می‌کند. این شرکت ابتدا به‌روزرسانی رایگان جدید را در WWDC 2021 معرفی و سپس در تابستان آن را درکنار نسخه‌های بتای عمومی iOS 15 ،iPadOS 15 و macOS Monterey آزمایش کرد.

سیستم‌عامل watchOS 8 تغییری متوسط در اپل واچ محسوب می‌شود؛ اما هنوز چند قابلیت جذاب را با خود به‌همراه دارد. اپل در حال اضافه‌کردن پشتیبانی از ویژگی‌های جدید iOS 15 است که از میان آن‌ها می‌توان به حالت تمرکز برای کنترل دقیق‌تر اعلان‌های برنامه و انواع جدید کلیدها و کارت‌های شناسایی در کیف پول اپل (Apple Wallet) اشاره کرد.

همچنین، watchOS جدید از صفحه‌نمایش بزرگ‌تر سری ۷ ساعت هوشمند اپل استفاده و واچ‌فیس‌های جدیدی دریافت می‌کند. درکنار به‌روزرسانی‌های دیگر بخش Apple Fitness Plus، انواع تمرینات جدید پیلاتس و تای‌چی نیز به آن اضافه می‌شود. درضمن، این اپل واچ در حال دریافت اپ Mindfulness است که ویژگی‌های موجود در قابلیت Breathe پیشین را با روش‌های جدید ریلکس‌کردن ترکیب می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا