سیستم عامل

HarmonyOS هواوی به دنبال بدست آوردن سهم ۱۶ درصدی از بازار سیستم عامل

طبق گفته‌ی هواوی، رویداد HarmonyOS Connect در تاریخ ۲۸ اردیبهشت برگزار خواهد شد و در این رویداد، شریکان و سایر شرکت‌کنندگان با قابلیت‌های هارمونی او اس آشنا خواهند شد.

به گزارش هواوی‌سنترال، غول فناوری چینی تصمیم دارد رویداد HarmonyOS Connect را ۱۸ می (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰) برگزار و از طریق آن شرکای صنعتی و پرسنل خود را با هارمونی او اس و مزایای آن آشنا کند. هواوی برای ایجاد و رشد اکوسیستم HarmonyOS با توسعه‌دهندگان صنایع مختلف همکاری خواهد کرد. بر اساس آخرین اخبار منتشرشده از رسانه‌های چینی، هواوی تصمیم دارد هرچه‌ زودتر بیش از ۱۶ درصد کل بازار سیستم‌عامل‌ها را به‌ دست آورد.

هواوی دراین‌باره می‌گوید:

برای یک اکوسیستم، به‌ویژه پلتفرم اساسی، سهم بازار یکی از مهم‌ترین عوامل بقا است و موفقیت در صنعت را تعیین می‌کند. از سوی دیگر، حدود ۵ الی ۷ سال طول کشیده است تا سیستم‌عامل‌های دیگر به این درصد برسند؛ درحالی‌که هدف هواوی چالش‌برانگیزتر است.

یانگ هایسونگ، معاون بخش هوش مصنوعی و گروه تجاری امور مشتریان هواوی، در مصاحبه‌ای گفت: «راهی که شرکت‌های دیگر در ۵ سال طی کرده‌اند، برای ما یک‌ سال طول خواهد کشید.»

این مقام رسمی همچنین اظهار داشت که توسعه‌ی HarmonyOS از طریق سخت‌افزار هوشمند و نوآوری اکوسیستم به وضعیتی مطلوب خواهد رسید.

وانگ چنگلو - هارمونی او اس

وانگ چنگلو، رئیس بخش مهندسی نرم‌افزار هواوی، تأیید کرد که هارمونی او اس تا پایان ماه می (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۰) آماده‌ی آزمایش بتا خواهد بود و گوشی‌های هوشمند به‌صورت رسمی در خردادماه، HarmonyOS را دریافت خواهند کرد.

وانگ همچنین اعلام کرد که هواوی قصد دارد تعداد دستگاه‌های مجهز به هارمونی او اس را در سال ۲۰۲۱ به ۳۰۰ میلیون واحد برساند. از این تعداد، ۲۰۰ میلیون به گوشی‌های هوشمند اختصاص دارد و باقی‌مانده‌‌ی این تعداد روی تبلت‌ها، ساعت‌های هوشمند، دستگاه‌های اینترنت اشیا، لوازم خانگی هوشمند و سایر دستگاه‌های هوشمند شخص ثالث که توسط شرکای هواوی ساخته می‌شوند، نصب خواهد شد.

به غیر از گوشی‌ها و دستگاه‌های هوشمند هواوی، احتمال دارد سایر تولیدکنندگان گوشی‌ هوشمند نیز به اکوسیستم هارمونی او اس بپیوندند و این سیستم‌عامل را روی محصولات خود نصب کنند؛ اما برای رسیدن به این مرحله باید منتظر بمانیم تا اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

در حال حاضر سازندگان لوازم خانگی هوشمند چینی، راه‌اندازی محصولات با HarmonyOS شروع کردند و این همکاری در ماه‌های آینده بیشتر خواهد شد.

منبع
huaweicentral

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا