سیستم عامل

گوگل در واکنش به حادثه WebView اندروید پاسخ می دهد

گوگل به‌تازگی گفته است حالت Safe Mode را به WebView اضافه خواهد کرد تا آنچه ماه گذشته رخ داد، دوباره تکرار نشود. WebView ماه گذشته باعث کرش گسترده‌ی اپلیکیشن‌ها در اندروید شده بود.

ماه گذشته‌ی میلادی یکی از اجزاء اندروید به نام WebView باعث کرش گسترده در این سیستم‌عامل شد که در نتیجه‌ی آن‌، ده‌ها اپلیکیشن شامل جیمیل، گوگل پلی و چند اپلیکیشن بانکی از کار افتادند. این مشکل به‌ مدت هشت ساعت ادامه داشت تا گوگل سرانجام آن را رفع کرد. شدت مشکل به‌ حدی بود که باعث شده است گوگل تغییراتی در اندروید اعمال کند تا این اتفاق بار دیگر رخ ندهد.

به گزارش انگجت، گوگل در اطلاعیه‌ای به دلایل کرش اپلیکیشن‌های اندروید اشاره کرده و جزئیات تغییرات WebView را با هدف جلوگیری از کرش اپلیکیشن‌ها در دسترس قرار داده است. گوگل می‌گوید تمامی اپلیکیشن‌هایی که به‌ منظور باز کردن صفحات وب به Android WebView متکی بودند، به‌ دلیل «بروز باگی در فناوری آزمون و پیکربندی این نرم‌افزار» کرش کردند. گوگل برای مشکل مجبور شده است نسخه‌ی جدید گوگل کروم و WebView را به‌عنوان به‌روزرسانی خودکار و دستی از طریق پلی استور منتشر کند.

مهم‌ترین بهبودی که در WebView اعمال می‌شود، حالت Safe Mode است. گوگل می‌گوید اگر باگ مذکور دوباره رخ بدهد، WebView می‌تواند به‌صورت خودکار به حالت بدون مشکل برگردد. گوگل برنامه دارد به‌روزرسانی‌های کروم و WebView را در پلی استور تسریع کند و خود را متعهد می‌داند تا از این پس، بهتر به مسائل WebView رسیدگی و در جریان حوادث، بهتر با کاربران ارتباط برقرار کند.

شما کاربران جی کی زی وب چه دیدگاهی درباره‌ی این خبر دارید؟

منبع
engadget

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا