موبایل

معرفی گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ

گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ مجهز به تراشه کوالکام اسنپدراگون 888 با صفحه‌نمایش پشتی بزرگ‌تر و قیمتی کمتر از نسل قبلی خود معرفی شد.

در جریان برگزاری رویداد گلکسی آنپکد، سامسونگ در کنار گلکسی زد فولد ۳، از گلکسی زد فلیپ ۳ نیز رونمایی کرد. سامسونگ احتمالا به منظور یکپارچه‌سازی نام تجاری گوشی‌های تاشدنی خود، از نام‌گذاری نسل بعدی این مدل گوشی به صورت گلکسی فلیپ ۲ صرف نظر کرده و آن را گلکسی زد فلیپ ۳ نامیده است.

طراحی گلکسی زد فلیپ ۳

گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ

گلکسی زد فلیپ ۳ همانند نسخه اول Z Flip دارای طراحی «صدف» مانندی است که روی محور افقی تا می‌شود. این طراحی نوستالژیک که یادآور گوشی‌های تاشوی قدیمی است، با گوشی فولد که روی محور عمودی تا می‌شود، متفاوت است. علاوه بر این، طراحی دو رنگ (two-tone) زد فلیپ ۳، گوشی‌های پیکسل گوگل را یادآوری می‌کند.

سامسونگ برای افزایش دوام گوشی‌های تاشوی خود، استاندارد ضد آب IPX8 را برای گلکسی زد فلیپ ۳ ارائه کرده است که در نتیجه آن، این گوشی می‌تواند در عمق ۱٫۵ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه دوام بیاورد. علاوه بر این، شیشه فوق‌العاده نازک نمایشگر به لطف اضافه شدن لایه پنل و لایه محافظ،‌ ۸۰ درصد از قبل مقاوم‌تر شده است. در ضمن، این گوشی به گفته سامسونگ از «محکم‌ترین قاب آلومینیومی» بهره‌مند است.

در بخش بالایی گوشی گلکسی زد فلیپ ۳، نوار مشکی رنگی وجود دارد که دو دوربین اصلی و صفحه‌نمایش کوچکی در آن قرار گرفته است. زیر این نوار، رنگ‌های مختلف این گوشی از جمله کرم، خاکستری، سبز تیره، بنفش یاسی، صورتی، سفید و مشکی به چشم می‌خورد.

مشخصات گلکسی زد فلیپ ۳

گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ

گلکسی زد فلیپ ۳ به پردازنده کوالکام اسنپدراگون 888 و رم ۸ گیگابایتی مجهز است. این گوشی با دو ظرفیت داخلی ۱۲۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت عرضه می‌شود و از کارت‌های افزایش حافظه microSD پشتیبانی نمی‌کند.

زد فلیپ ۳ مجهز به ۲ دوربین ۱۲ مگاپیکسلی واید و اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/1.8 در پشت و یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی در جلو برای عکس سلفی است.

در صفحه‌نمایش ۱٫۹ اینچی سوپر آمولد پشت این گوشی با تراکم پیکسلی ۳۰۳، چنانچه در حالت تا شده قرار داشته باشد، می‌توان پیش‌نمایشی از نوتیفیکیشن‌ها را خواند، عکس سلفی گرفت یا پخش آهنگ را کنترل کرد. این صفحه‌نمایش پشتی از صفحه‌نمایش ۱٫۲ اینچی استفاده‌شده در اولین Galaxy Z Flip بزرگ‌تر است.

زمانی که گوشی در حالت باز قرار داشته باشد، با پنل ۶٫۷ اینچی داینامیک آمولد ۲۶۴۰ در ۱۰۸۰ با تراکم پیکسلی ۴۲۵ روبه‌رو خواهیم بود. نرخ نوسازی هر دو صفحه‌نمایش آمولد، ۱۲۰ هرتز است.

ابعاد گوشی در حالت باز شده ۷۲٫۲x۱۶۶٫۰x۶٫۹ میلی‌متر و در حالت تا شده ۷۲٫۲x۸۶٫۴x۱۷٫۱ میلی‌متر است. اندازه کوچک‌تر این گوشی خبر از باتری کوچک‌تری می‌دهد؛ ظرفیت باتری پرچم‌دار سامسونگ ۳٬۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و وزن ۱۸۳ گرمی، گلکسی زد فلیپ ۳  را به گوشی بسیار سبکی تبدیل کرده است.

زد فلیپ ۳ از دو مدل سیم‌کارت نانو و esim پشتیبانی می‌کند و سیستم احراز هویت آن شامل حسگر اثر انگشت در کنار گوشی، تشخیص چهره و همچنین پین، رمز عبور و الگو است.

قیمت گلکسی زد فلیپ ۳

گلکسی زد فلیپ ۳

عرضه گلکسی زد فلیپ ۳ با قیمت ۱۰۰۰ دلار شروع خواهد شد. نسخه اورجینال نسل قبلی این گوشی با قیمت ۱۳۸۰ دلار و نسخه 5G آن با قیمت ۱۴۴۰ دلار در آمریکا عرضه شد که سامسونگ از آن زمان قیمت آن را به ۱۱۹۹ دلار کاهش داده است.

تصمیم سامسونگ به عرضه گلکسی زد فلیپ ۳ با قیمت کمتری از نسل قبلی این گوشی خبر از تلاش این شرکت برای ترغیب کاربران بیشتر به خرید گوشی‌های تاشدنی می‌دهد.

تاریخ عرضه گلکسی زد فلیپ ۳

گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ

پیش‌خرید گوشی‌های تاشدنی گلکسی زد فلیپ ۳ از روز معرفی این محصول، یعنی ۲۰ مرداد، شروع شده است و از ۲۷ آگوست (۵ شهریور) در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.

***

نظر شما درباره گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا