جدیدترین پتنت سامسونگ از دوربین متحرک با دیافراگم متغیر خبر می‌دهد

شواهدی از پتنت جدید سامسونگ نشان می‌دهد که این شرکت طرحی برای اجرای دوربین با میدان دید و دیافراگم متغیر ارائه کرده که از چند دوربین متحرک تشکیل شده است.

نام سامسونگ با گوشی‌های هوشمند خلاقانه گره خورده است و این شرکت اولین‌بار با گوشی‌های گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس، دوربینی با دیافراگم متغیر را به دنیای گوشی‌های هوشمند معرفی کرد. حالا به‌نظر می‌رسد پتنت جدید سامسونگ این‌بار راه‌حل جدیدی پیشنهاد کرده و طرحی برای دوربین متحرک با دیافراگم و میدان دید (FoV) متغیر ارائه داده است.

به‌گزارش LetsGoDigital، اکتبر ۲۰۲۰ سامسونگ الکترومکانیکز پتنت جدیدی با عنوان «ماژول دوربین و دستگاه الکترونیکی قابل‌حمل» به دفتر پتنت و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) و سازمان جهانی دارایی‌های معنوی (WIPO) ارائه کرده و مدارک نوزده‌صفحه‌ای مربوط به این پتنت اولین‌بار آگوست ۲۰۲۱ منتشر شده است.

بر‌‌‌اساس این مدارک، طرح سامسونگ از دوربین‌های چندگانه متحرک استفاده می‌کند که حرکت آن‌ها دستیابی به میدان دید و دیافراگم متغیر را امکان‌پذیر می‌سازد. در این پتنت، از طرح دوربین سه‌گانه برای نمایش طرزکار استفاده شده است که یک دوربین عریض و دوربین فوق‌عریض و یک دوربین تله‌فوتو را شامل می‌شود. کاربران می‌توانند این دوربین‌ها را با استفاده از ورودی لمسی به‌حرکت دربیاورند.

برای مثال، وقتی دوربین عریض واقع در بخش میانی به‌سمت پایین حرکت می‌کند، دوربین‌های تله‌فوتو و فوق‌عریض واقع در دو طرف آن به‌سمت داخل جابه‌جا می‌شوند تا مثلثی تشکیل شود. این آرایه مثلثی به دیافراگم باریکی منجر می‌شود که می‌توان از این حالت برای عکاسی طبیعت استفاده کرد. افزون‌براین، وقتی دوربین‌ها به‌صورت خطی در‌کنار‌هم قرار بگیرند، دیافراگم باز می‌شود و مثلا برای عکاسی پرتره ایدئال خواهد بود. این حرکات علاوه‌بر‌اینکه در بسته و گشوده شدن دریچه دیافراگم مؤثر‌ند، به تغییر میدان دید هم می‌انجامند.

خروج از نسخه موبایل