رونمایی انرجایزر از اولین گوشی 5G خود را با نام Energizer Hard Case G5

شرکت فرانسوی Avenir Telecom اولین گوشی 5G خود با برند انرجایزر را رونمایی کرد. این گوشی Energizer Hard Case G5 نام دارد.

انرجایزر اولین گوشی 5G خود با نام Energizer Hard Case G5 را با استاندارد ضد آب و گرد‌و‌غبار IP69 معرفی کرد. تمام قسمت‌های این گوشی به‌صورت ضدآب طراحی شده است و برای نیم ساعت در عمق ۱٫۲ متری آب دوام می‌آورد.

قسمت خارجی گوشی هارد کیس انرجایزر از چند لایه لاستیک صنعتی ساخته شده است که بدنه آن را دربرابر ضربات ناگهانی و سقوط از حداکثر ارتفاع ۱٫۲ متری مقاوم می‌کند. به‌علاوه، آستری در بدنه گوشی تعبیه شده است که از آن درمقابل شوک‌های الکترواستاتیکی محافظت می‌کند. به‌طور‌کلی بر‌اساس پارامترهای ذکر‌شده، به‌نظر می‌رسد گوشی جدید انرجایزر برای استفاده در محیط‌های باز گزینه مناسبی خواهد بود.

سخت‌افزار این گوشی را تراشه هفت‌نانومتری Dimensity 720 با دو هسته Cortex-A76 و پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC3 و مودم sub-6 با حداکثر سرعت دانلود ۲٫۷۷ گیگابیت‌بر‌ثانیه تشکیل می‌دهند. این مجموعه با اندروید ۱۱ و شش گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی با قابلیت ارتقا ازطریق اسلات میکرواس‌دی تکمیل می‌شود. علاوه‌بر‌این، انرجایزر هارد کیس هم‌زمان از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند.

دراین‌میان، شاید یکی از مشخصه‌های جذاب این گوشی را بتوان در دوربین آن یافت. درکنار حسگرهای استاندارد ۴۸ مگاپیکسل به‌عنوان دوربین اصلی و ۱۳ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین فوق‌عریض، انرجایزر حسگری ۲۰ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین شب نیز برای این مجموعه در نظر گرفته است که با استفاده از اشعه مادون قرمز امکان دید در شب را فراهم می‌کند.

از دیگر مشخصات انرجایزر هارد کیس G5 می‌توان به نمایشگر ۶٫۳ اینچیLCD و رزولوشن 1080p اشاره کرد که با گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. دوربین سلفی حسگر ۸ مگاپیکسلی نیز درون بریدگی تعبیه شده است و در این گوشی، از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون نیز خبری نیست. باتری این گوشی ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است که با USB-C شارژ می‌شود و حین مکالمه می‌تواند حداکثر ۹ ساعت دوام بیاورد. تکنولوژی NFC و رادیو FM از دیگر ویژگی‌های محصول جدید انرجایزر هستند.

گوشی 5G انرجایزر احتمالا بین ماه‌های اکتبر تا نوامبر سال جاری میلادی (چهارپنج ماه دیگر) با قیمت ۶۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد. این تنها محصول معرفی‌شده انرجایزر نیست و این شرکت از گوشی‌ 4G بسیاری ارزان‌تری رونمایی کرده است که Energizer Ultimate U680S نام دارد و قیمتش ۱۴۰ دلار است.

این گوشی با گارانتی سه‌ساله عرضه می‌شود و به تراشه قدیمی ۲۸ نانومتری Unisoc SC9863A با هشت هسته Cortex-A55، پردازنده گرافیکی IMG GE8322 و دو گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی مجهز شده است. با‌توجه‌به این مشخصات، نباید انتظار زیادی از این مدل داشت. افزون‌بر‌این، گوشی Energizer Ultimate U680S از اندروید ۱۱ پشتیبانی می‌کند و از باتری غول‌پیکر ۷۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی نیز بهره می‌برد.

نمایشگر این گوشی از نوع IPS LCD با رزولوشن ۱۶۴۰ در ۷۲۰ پیکسل است و مجموعه‌دوربین پشتی آن از حسگر ۱۳ مگاپیکسلی و حسگر ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده و دوربین سلفی آن نیز ۵ مگاپیکسلی است. برخلاف مدل هاردکیس، برای این مدل جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری در نظر گرفته شده است و پشتیبانی از دو سیم‌کارت و NFC و بلوتوث ۴ از دیگر مشخصات آن محشوب می‌شود.

خروج از نسخه موبایل