موبایل

مقایسه‌ی و بررسی دو گوشی میان‌رده‌ی سامسونگ گلکسی M31‌ و گلکسی M32

در این مقاله به مقایسه‌ی کامل دو گوشی میان‌رده‌ی سری M با نام گلکسی M31‌ و گلکسی M32‌ می‌پردازیم و تفاوت‌های آن‌ها را با جزئیات بررسی می‌کنیم.

سامسونگ اخیراً از گلکسی M32، جانشین گلکسی M31 رونمایی کرد. هر دو گوشی برای کاربرانی که می‌خواهند صفحه‌نمایشی بزرگ و باتری با ظرفیت بالایی داشته باشند، مناسب هستند. می‌خواهیم ببینیم آیا گلکسی M32  نسبت به نسل قبل خود یعنی گلکسی M31، به‌اندازه‌ی کافی بهبود یافته است یا خیر؟ در ادامه‌ی مقاله پاسخ تمام سؤال‌ها را دریافت خواهید کرد.

گلکسی M32 در کیفیت صفحه‌نمایش، عملکرد و سرعت شارژ پیشرفت‌هایی داشته؛ اما از نظر کیفیت دوربین جلو و عقب افت کرده است. اجازه بدهید تمام تفاوت‌های بین گلکسی M31 و گلکسی M32 را با جزئیات بررسی کنیم.

طراحی

مقایسه طراحی گلکسی ام ۳۱ و گلکسی ام ۳۲

بدنه‌ی گلکسی M32 همچنان از پلاستیک ساخته شده؛ اما در مقایسه با گلکسی M31 جذاب‌تر است و طرح دوربین مدرن‌تری دارد. اندازه‌ی هردو گوشی تقریباً یکسان است و وزن آن‌ها به حدود ۱۹۰ گرم می‌رسد. گلکسی M31 از اسکنر اثر انگشت در پشت بهره می‌برد؛ درحالی‌که این قابلیت در گلکسی M32 به کنار بدنه‌ی گوشی منتقل شده و دسترسی به آن‌ را آسان‌تر کرده است.

برنده: گلکسی M32

صفحه‌نمایش

مقایسه صفحه‌نمایش گلکسی ام ۳۱ و گلکسی ام ۳۲

گلکسی M32 از نظر کیفیت صفحه‌نمایش با پیشرفت قابل‌ توجهی نسبت به گلکسی M31 همراه است. هر دو گوشی به صفحه‌نمایش ۶٫۴ اینچی Super AMOLED اینفینیتی-یو (بریدگی قطره‌ای در بالای نمایشگر) با رزولوشن +Full HD مجهز شدند؛ اما گلکسی M32 در فضای باز، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و روشنایی ۸۰۰ نیت ارائه می‌دهد. افزون‌ بر این، گلکسی M32 انیمیشن‌ها، پیمایش و انتقال را نرم و روان اجرا می‌کند و در مجموع رابط کاربری روان‌تری دارد.

برنده: گلکسی M32

دوربین

مقایسه دوربین گلکسی ام ۳۱ و گلکسی ام ۳۲

گلکسی M31 از دوربین چهارگانه برخوردار است که دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسل و دو حسگر ۵ مگاپیکسل برای دوربین ماکرو و عمق‌سنج را شامل می‌شود. در مقابل، گلکسی M32 نیز از دوربین چهارگانه بهره می‌برد که شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسل و دو حسگر ۲ مگاپیکسل برای ثبت تصاویر ماکرو و عمق‌سنج است. با توجه به مشخصات ارائه‌شده، وضوح دوربین ماکرو و عمق‌سنج گلکسی M32‌ نه‌تنها کاهش یافته؛ بلکه کیفیت ضبط فیلم نیز افت کرده و به وضوح Full HD 1080p رسیده است؛ درحالی‌که گلکسی M31 با استفاده از دوربین جلو و عقب می‌تواند فیلم‌ 4K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. با این تفاسیر می‌توان نتیجه گرفت که وضوح دوربین گلکسی M32 به مقدار قابل توجهی کاهش یافته است.

برنده: گلکسی M31

عملکرد و نرم‌افزار

گلکسی M31 به پردازنده‌ی ۱۰ نانومتری اگزینوس ۹۶۱۱، رم ۸٫۶ گیگابایت، حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸٫۶۴ گیگابایت و اسلات کارت microSD مجهز است. در طرف دیگر گلکسی M32 از پردازنده‌ی ۱۲ نانومتری هلیو G80 مدیاتک، ۶٫۴ گیگابایت رم، ۱۲۸٫۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و اسلات کارت microSD بهره می‌برد. از نظر عملکرد، گلکسی M32 اندکی پیشرفت در بازی ارائه می‌دهد و شما می‌توانید بازی‌های AAA را اجرا کنید؛ اما نه با سرعت ۹۰ فریم در ثانیه برای بهره‌ بردن از صفحه‌نمایش با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز. از طرف دیگر، در طول کار‌های روزمره و پیمایش رابط کاربری، افت فریم وجود دارد.

در حال حاضر هر دو گوشی از سیستم‌ عامل اندروید ۱۱ با One UI 3.1 استفاده می‌کنند؛ اما به‌ دلیل اینکه گلکسی M32 تازه معرفی شده است، دو به‌روزرسانی دیگر سیستم‌عامل اندروید را دریافت خواهد کرد. بنابر این آخرین به‌روزرسانی اصلی سیستم‌ عامل برای گلکسی M32، اندروید ۱۳ خواهد بود؛ درحالی‌که اندروید ۱۲، آخرین به‌روزرسانی گلکسی M31 است.

برنده: گلکسی M32

اتصال

گلکسی M31‌ و گلکسی M32 از نظر ویژگی‌های اتصال دقیقا شبیه به هم هستند. هر دو گوشی از قابلیت‌های GPS، پشتیبانی از دو سیم‌کارت، LTE ،4G، جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری، Wi-Fi b/g/n/ac، بلوتوث ۵.۰ و پورت USB 2.0 Type-C برخوردار هستند.

برنده: مساوی

باتری

مقایسه ظرفیت باتری گلکسی ام ۳۱ و گلکسی ام ۳۲

ظرفیت باتری گلکسی M31‌ و گلکسی M32 یکسان است و انرژی هر دو توسط باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت تأمین می‌شود؛ اما گلکسی M32‌ از شارژ سریع ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند؛ درحالی‌که گلکسی M31 از فناوری شارژ ضعیف‌تر ۱۵ وات بهره می‌برد. هردو گوشی با یک‌ بار شارژ می‌توانند ۱ تا ۱٫۵ روز دوام داشته باشند؛ هرچند گلکسی M32 به دلیل فناوری شارژ ۲۵ واتی سریع‌تر شارژ می‌شود.

برنده: گلکسی M32

جمع‌بندی

جع‌بندی مقایسه گلکسی ام ۳۱ و گلکسی ام ۳۲

در مقایسه‌ی انجام‌شده، گلکسی M32‌ در بخش طراحی، صفحه‌نمایش، عملکرد و سرعت شارژ بهتر ظاهر شده است؛ اما وقتی صحبت از دوربین می‌شود؛ عملکرد ضعیف‌تری نسبت به گلکسی M31‌ دارد. اگر از دوربین گوشی هوشمند خود زیاد استفاده می‌کنید؛ نباید گلکسی M32‌ را انتخاب کنید؛ زیرا همان‌طور که گفتیم گلکسی M31 ضبط فیلم 4K ارائه می‌دهد و گلکسی M32 فاقد این ویژگی است.

در حال حاضر قیمت هر دو گوشی در هند ۱۶۹۹۹ روپیه (۲۳۰ دلار) است. در بازار ایران گلکسی M31 قیمتی در حدود ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دارد. اگر می‌خواهید صفحه‌نمایش با نرخ نوسازی بالا داشته باشید و نمی‌خواهید ضبط ویدئویی 4K را از دست بدهید؛ در نهایت هیچ برنده‌ای بین این دو گوشی وجود نخواهد داشت. در عوض باید کمی بیشتر هزینه کنید و گلکسی A52 را خریداری کنید که هم به صفحه‌نمایش Super AMOLED با رزولوشن+Full HD مجهز است و هم قابلیت فیلم‌برداری 4K دارد و افزون‌ بر این، لرزشگیر تصویر اپتیکال (OIS)، بلندگوهای استریو و پردازنده‌ی بسیار سریع‌تری ارائه می‌دهد.

منبع
SAMMOBILE

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا