افزایش سرعت فروش گوشی‌‌های هوشمند 5G سامسونگ

طبق تازه‌ترین اخبار، سامسونگ در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۱ رشد بسیار سریعی در بخش فروش گوشی‌ هوشمند 5G تجربه کرده است؛ اما اپل با کاهش فروش ۲۳ درصدی، همچنان در جایگاه اول قرار دارد.

همان‌طور که صنعت گوشی هوشمند با گسترش نسل پنجم ارتباطات موبایل (5G) در سطح جهان ادامه می‌یابد،  تعداد محموله‌های به‌ فروش رفته گوشی‌ هوشمند 5G‌ نیز در حال رشد است. به نقل از Androidheadlines و به گفته‌ی شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics،  آمار محموله‌های جهانی گوشی‌های 5G در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ رشد خوبی تجربه کرده و در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۱ به رکورد ۱۳۶ میلیون دستگاه  رسیده است. رقم قبلی مربوط به سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۰، تعداد ۱۲۸ میلیون دستگاه بود.

طبق اخبار منتشرشده، سامسونگ در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۱ بیشترین رشد را در فروش گوشی‌ هوشمند 5G داشته است. غول کره جنوبی در بازه‌ی مذکور ۱۷ میلیون دستگاه گوشی‌ 5G به‌ فروش رسانده؛ درحالی‌که این رقم در سه ماه چهارم ۲۰۲۰، حدود ۹٫۵ میلیون دستگاه بود. پرچم‌دار اخیر سامسونگ، سری گلکسی اس ۲۱ نیز در کره جنوبی، آمریکای شمالی و مناطقی از اروپا فروش بسیار خوبی داشته است.

برند رو به رشد چینی، ویوو، با رشدی سریع به دومین رتبه‌ی فروش گوشی‌ هوشمند 5G در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۱ دست یافته است. فروش گوشی‌های ویوو به رقم ۱۹٫۴ میلیون دستگاه رسیده است  که این تعداد در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۰، ۱۲ میلیون دستگاه بود. چین و اروپا دو بازاری بودند که بیشترین فروش گوشی‌ هوشمند ویوو فایوجی را داشتند.

همسایگان ویوو، یعنی شیائومی و اوپو در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۱ رشد خوبی در فروش گوشی‌ هوشمند فایوجی ثبت کردند؛ اما اپل شاهد کاهش محموله‌های به‌ فروش رفته‌ی گوشی‌ فایوجی به مقدار ۲۳ درصد در مدت مشابه بود. البته، کوپرتینویی‌ها همچنان بزرگ‌ترین فروشنده گوشی‌ هوشمند 5G به تعداد ۴۰٫۴ میلیون واحد در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ بودند. رقم بالای فروش به این دلیل است که تمام آیفون‌های اخیر این شرکت دارای قابلیت 5G‌ هستند.

اما با وجود کاهش فروش آیفون،  اپل بخش عمده‌ای از بازار گوشی‌ هوشمند فایوجی را در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۱ به‌ دست آورده است. طبق گزارش منتشرشده، اپل ۲۹٫۸ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد و پس از آن، اوپو با ۱۵٫۸ درصد، ویوو با ۱۴٫۳ درصد، سامسونگ با ۱۲٫۵ درصد و شیائومی با ۱۲٫۲ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

انتظار می‌رود تعداد محموله‌های گوشی‌ هوشمند 5G در طول سال ۲۰۲۱ و بعد از آن افزایش باید. رشد شدید فروش گوشی‌ فایوجی در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۱ به دلیل افزایش تقاضا در چین، ایالات متحده و اروپای غربی بوده است؛ جایی که شبکه‌های بی‌سیم نسل بعد راحت‌تر از هر جای دیگر در دسترس هستند. پیش‌بینی می‌شود در سال جاری میلادی تعداد فروش جهانی گوشی‌ هوشمند 5G به ۶۲۴ میلیون دستگاه برسد. رقم مذکور ۱۳۲ درصد رشد سالانه نسبت به ۲۶۹ میلیون دستگاه سال قبل نشان می‌دهد.

شرکت تحقیقاتی دیگر به‌ نام Canalys اخیرا فروش حدود ۶۱۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند فایوجی را در سال ۲۰۲۱ پیش‌بینی کرده است و انتظار می‌رود قیمت یک‌سوم این گوشی‌ها کم‌تر از ۳۰۰ دلار باشد.

خروج از نسخه موبایل