موبایل

احتمال مجهز شدن گلکسی زد فولد 3 در لبه‌ها به دکمه‌ی لمسی

با توجه به پتنت ثبت‌شده‌ی سامسونگ، گلکسی زد فولد 3 می‌تواند از دکمه‌های لمسی با امکان صدور فرمان‌ از طریق ژست‌ حرکتی استفاده می‌کند.

سامسونگ اولین شرکتی بود که گوشی هوشمندی با صفحه‌نمایش تاشو به بازار عرضه کرد. شرکت‌های دیگر با معرفی محصولات خود، گزینه‌های بیشتری به کاربران ارائه دادند؛ اما سامسونگ را باید سردمدار بازار گوشی‌ تاشو دانست. شرکت کره‌ای در نظر دارد به‌زودی دو مدل گوشی تاشو به نام‌های گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ معرفی کند.

در برخی از اخبار گفته شده  است که محصولات بیشتری از سری گلکسی زد مانند گلکسی زد رول و گلکسی زد اسلاید در سال ۲۰۲۲ روانه‌ی بازار خواهند شد. هر یک از این محصولات طراحی ظاهری خاص خود را خواهند داشت و تفاوت‌های در خور توجهی میانشان وجود دارد؛ اما نزدیک شدن زمان معرفی گلکسی زد فولد ۳ سبب شده است این گوشی در مرکز توجهات قرار بگیرد.

به گزارش GizChina، سامسونگ پتنتی ثبت کرده است که محصولی شبیه به گوشی‌های تاشوی سری گلکسی زد فولد را به نمایش می‌گذارد. اگر پتنت در مورد طراحی گلکسی زد فولد ۳ باشد، اتفاقات جالبی رقم خواهد خورد که برای مثال می‌توان به نگرشی خاص در مورد دکمه‌های موجود در لبه‌ی دستگاه اشاره کرد.

در پتنت ذکر شده است که دکمه‌های فیزیکی در لبه‌ی دستگاه می‌تواند به لولاها آسیب جدی وارد کند. در واقع طراحی گوشی تاشو طوری است که فشار حاصله برای صدور فرمان از طریق دکمه‌ی فیزیکی، باعث آسیب دیدن لولاها خواهد شد. به همین علت، ممکن است دکمه‌های فیزیکی از لبه‌های گوشی هوشمند سامسونگ حذف شوند و جایشان را دکمه‌های لمسی (خازنی) بگیرند. روش استفاده از دکمه‌های لمسی نیز در نوع خود جالب خواهد بود و کاربر می‌تواند با ژست‌های حرکتی، فرمان‌های مختلفی برای گوشی تاشو صادر کند.

درهرصورت باید صبر کرد تا زمان معرفی گلکسی زد فولد ۳ فرا برسد و مشاهده کنیم که آیا چنین ویژگی‌هایی در گوشی تاشوی سامسونگ وجود خواهد داشت و اگر وجود دارد، چگونه عملی شده‌اند و چه تفاوتی بین زد فولد ۳ با مدل پیشین این سری وجود دارد؟ در گزارش‌ها ذکر شده که گلکسی زد فولد ۳ دارای صفحه‌نمایشی ۷٫۵۶ اینچی است و دوربین سلفی در پشت آن قرار گرفته تا کاربران به صفحه‌نمایشی یک‌پارچه دسترسی داشته باشند.

 

گفته می‌شود سامسونگ از پنل شیشه‌ای متفاوتی در گلکسی زد فولد ۳ استفاده می‌کند که نسل جدیدی از شیشه‌های UTG خواهد بود. چنین پنلی باعث افزایش دوام صفحه‌نمایش در برابر ضربات احتمالی خواهد شد. شرکت کره‌ای تنها به طراحی ظاهری یا ویژگی‌های گلکسی زد فولد ۳ تمرکز نداشته است و در نظر دارد سخت‌افزاری متناسب با پرچم‌داری تمام‌عیار به علاقه‌مندان ارائه بدهد.

طبق شایعات، در زیر قاب گلکسی زد فولد ۳ اسنپدراگون ۸۸۸ قرار می‌گیرد؛ تراشه‌ای که اکثر پرچم‌داران اندرویدی ۲۰۲۱ به آن مجهز شده‌اند. برای درک اهمیت چنین اتفاقی باید گفت اگر گلکسی زد فولد ۳ با مشخصات ذکرشده به بازار عرضه شود؛ اولین گوشی هوشمند دارای تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ خواهد بود که دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش دارد. گفته می‌شود با وجود تمامی پیشرفت‌های گلکسی زد فولد ۳، ظرفیت باتری آن از ۴۵۰۰ به ۴۳۸۰ میلی‌آمپر ساعت کاهش می‌یابد. درهرصورت، امکان شارژ سریع زد فولد ۳ با فناوری ۲۵ وات وجود خواهد داشت.

گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ در همان بازه‌ی زمانی معرفی خواهند شد که مدل جدید گلکسی نوت رونمایی می‌شد؛ اما سامسونگ در نظر دارد گلکسی زد فولد ۳ را همراه‌ با قلم استایلوس یا S-Pen به بازار عرضه کند تا علاقه‌مندان به محصولات گلکسی نوت بتوانند گوشی تاشوی سامسونگ را با گوشی قدیمی‌شان جایگزین کنند.

انتظار می‌رود محصولات سامسونگ در ماه جولای (بازه‌ی زمانی تیر و مرداد) معرفی شوند. شرکت کره‌ای برای گوشی‌های تاشوی خود، فروش ۶ تا ۷ میلیونی در نظر گرفته است که طبق هدف‌گذاری این شرکت، زد فولد ۳ باید بین ۲٫۵ تا ۳ میلیون و زد فلیپ ۳ نیز بین ۳٫۵ تا ۴ میلیون دستگاه بفروشد. چنین موضوعی در حالی رخ می‌دهد که سامسونگ تنها توانست ۲٫۵ میلیون گوشی تاشو در سال گذشته‌ی میلادی به فروش برساند.

منبع
GizChina

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا