موبایل

پتنت هواوی؛ لولای مشابه سرفیس بوک برای دستگاه‌های تاشدنی

هواوی پتنت لولای جدیدی برای دستگاه‌های تاشدنی ثبت کرده است که ما را یاد مکانیزم لولای سرفیس بوک می‌اندازد. این نوع لولا باعث می‌شود گوشی تاشدنی تخت روی میز قرار بگیرد.

بسیاری از شرکت‌ها برای ساخت گوشی تاشدنی تلاش می‌کنند و تحلیلگران اعتقاد دارند تاشدنی فرم‌فاکتور آینده‌ی گوشی‌های هوشمند به‌حساب می‌آید. بااین‌حال، وقتی بحث به اتکاپذیربودن دستگاه می‌رسد، گوشی‌های تاشدنی همچنان مشکلاتی مهندسی دارند.

به‌گزارش MSPoweruser، هواوی در پی برطرف‌کردن یکی از مشکلات تاشدنی‌ها است. اکثر گوشی‌های تاشدنی به‌دلیل قطوربودن لولا، تخت روی میز قرار نمی‌گیرند. ظاهرا هواوی روی مکانیزم جدیدی برای لولای گوشی‌های تاشدنی کار کرده است که این مشکل را از بین می‌برد. راهکار هواوی شامل دسته‌ای «تیغه» است که تا حدی ما را یاد سرفیس بوک می‌اندازد.

لولای سرفیس بوک مایکروسافت نمای نزدیک

تصویر بالا مکانیزم لولای سرفیس بوک مایکروسافت را نشان می‌دهد و به لولای جدید هواوی ارتباطی ندارد

هواوی توضیح می‌دهد:

لولای جدید یک ردیف تیغه‌ی لولای مجاورِ به‌هم‌متصل و حداقل یک اکوچیتور (عملگر مکانیکی) خطی را شامل می‌شود. وقتی لولا در حالت تانشده قرار می‌گیرد، تیغه‌های لولا در یک سطح هم‌راستا می‌شوند. وقتی لولا به حرکت دریاید تا در حالت تاشده قرار بگیرد، هر تیغه‌ی لولا در اطراف یک محور چرخشی باتوجه‌به تیغه‌ی کناری‌اش می‌چرخد.

اکوچیتور خطی محوری چرخشی و آرایش حرکتی خطی را دربر می‌گیرد و یک انتها از آرایش خطی با محور چرخشی در ارتباط است و انتهای دوم که در طرف مقابل قرار می‌‌گیرد، به حداقل یکی از تیغه‌های لولا متصل می‌شود. محور اکوچیتور در بین انتهای اول و دوم، عمود بر محور چرخشی لولا گسترش پیدا می‌کند. فعالیت اکوچیتور خطی در راستای محور، هر تیغه‌ی لولا را به حرکت چرخشی باتوجه‌به تیغه‌های کناری‌اش به دور محور چرخشی ترغیب می‌کند.

همچنین طبق گفته‌ی هواوی، در‌حالی‌که دستگاه کاملا تا یا باز شود، اکوچیتور خطی با مکانیزمی خاص باعث قفل‌شدن لولا می‌شود. مکانیزم قفل‌شدن شامل بخشی دندانه‌دار است که با بخش دندانه‌دار دیگری جور می‌شود که روی محور چرخشی قرار گرفته است.

پتنت مکانیزم لولا گوشی تاشدنی هواوی شبیه سرفیس بوک مایکروسافت

تصاویر پتنت هواوی (برای مشاهده در ابعاد اصلی کلیک کنید)

هواوی می‌گوید یکی از مزایای مهم سیستم جدید این است که لولای دستگاه بدون تلاش زیاد به‌راحتی چرخانده می‌شود و در همین حین، محکم سر جایش قرار می‌گیرد تا درصورت قرارداشتن گوشی در حالت تاشده، باز نشود. یکی از دلایلی که باعث می‌شود این لولا تخت روی میز قرار بگیرد، این است که تنها یک بخش برای قفل‌شدن دارد.

ظاهرا پتنت لولای جدید هواوی ۲۲ اکتبر ۲۰۱۹ (۳۰ مهر ۱۳۹۸) ثبت و ۲۹ آوریل ۲۰۲۱ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۰) منتشر شده است.

تصویر اصلی مقاله لولای سرفیس بوک 3 را نشان می‌دهد.

منبع
mspoweruser

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا