موبایل

عرضه مدلی جدید از هواوی میت 40 پرو نسخه 4G با هارمونی 2

انتظار می‌رود نسخه مجهز به سیستم‌عامل هارمونی ۲ گوشی هوشمند میت 40 پرو هواوی ماه ژوئن روانه بازار شود.

اگر اخبار شرکت هواوی را دنبال کرده باشید، حتما از وضعیت این شرکت چینی خبر دارید. هواوی پس از تحریم‌های سخت‌گیرانه ایالات متحده، مجبور شد تغییرات گسترده در سیاست‌هایش اعمال کند. تحریم‌های ایالات متحده سبب شد شرکت چینی نتواند از سرویس‌های گوگل استفاده کند. دسترسی‌نداشتن محصولات جدید هواوی به سرویس‌های گوگل باعث شد غول فناوری چینی در ابتدا نمونه‌‌ای مشابه به پلی استور به نام اپ گالری را معرفی کند؛ اما برنامه‌های هواوی به اپ گالری و HMS ختم نمی‌شد؛ بلکه این شرکت قصد داشت سیستم‌عاملی برای گوشی‌های هوشمند و تبلتش طراحی کند.

سیستم‌عامل هواوی هارمونی ۲ یا Harmony OS 2 نام دارد و به مرحله‌ای رسیده است که حتی می‌توان از آن در پرچم‌داران شرکت چینی نیز استفاده کرد. این موضوع را وب‌سایت خبری GSMArena تأیید می‌کند. طبق گزارش این وب‌سایت، هواوی نسخه‌ای از سری میت ۴۰ را ثبت کرده که بزرگ‌ترین تفاوتش با مدل‌های دیگر این سری، برخورداری پیش‌فرض از سیستم‌عامل هارمونی ۲ است. این اتفاق در حالی رقم می‌خورد که مدل‌های اولیه از سری میت ۴۰ اکتبر ۲۰۲۰ با سیستم‌عامل اندروید و رابط کاربری EMUI به بازار معرفی شدند؛ اما همان‌طور‌که گفته شد، از سرویس‌های گوگل استفاده نمی‌کردند و برای نصب اپلیکیشن‌های جدید، کاربر مجبور بود از اپ گالری استفاده کند.

سران هواوی قصد دارند استفاده از HMS و اپ گالری را درکنار سیستم‌عامل هارمونی ۲ حفظ کنند. بدین‌صورت که انتخاب با کاربر خواهد بود که از اپ گالری و HMS استفاده کند و همچنان کاربر سیستم‌عامل اندروید باشد یا به سیستم‌عامل هارمونی ۲ کوچ کند. با ثبت گوشی هوشمندی به نام هواوی میت ۴۰ پرو همراه‌با سیستم‌عامل هارمونی ۲ در وب‌سایت رگولاتوری تنا، دیگر می‌توان به این نتیجه رسید که سیستم‌عامل اختصاصی هواوی به مراحل نهایی رسیده و به‌زودی دراختیار کاربران قرار می‌گیرد. عرضه میت ۴۰ پرو با سیستم‌عامل هارمونی ۲ نیز از توانمندی‌های هارمونی ۲ خبر می‌دهد که حتی در گوشی هوشمند پرچم‌دار می‌توان از آن استفاده کرد.

مدل مجهز به هارمونی ۲ گوشی هوشمند میت ۴۰ پرو ازنظر ظاهری با نسخه اندرویدی تفاوتی ندارد و تنها می‌توان به شماره‌مدل NOH-AL00 و برخورداری از سیستم‌عامل اختصاصی هواوی اشاره کرد. ازنظر سخت‌افزاری، گفته می‌شود که مدل مدنظر از مودم 4G برخوردار است و با وجود فرکانس ۳/۱ گیگاهرتز پردازنده، دور‌از‌ذهن نیست که میت ۴۰ پرو جدید هواوی به تراشه کرین ۹۰۰۰ مجهز باشد.

با درنظرگرفتن گزارش‌های پیشین، انتظار می‌رود میت ۴۰ پرو مجهز به هارمونی ۲ ژوئن امسال معرفی و به بازار چین عرضه شود. هنوز مشخص نیست این محصول به بازارهای دیگر جهان نیز راه خواهد یافت یا خیر؛ اما با‌توجه‌به شرایط پیش‌آمده برای هواوی، انتظار می‌رود چنین اتفاقی رخ دهد و محصولات شرکت چینی با سیستم‌عامل اختصاصی هارمونی ۲ را در نقاط مختلف جهان شاهد باشیم.

تایید برخورداری موبایل هواوی میت 40 پرو از هارمونی 2.0

دیدگاه شما درباره محصول جدید هواوی چیست؟ اگر چنین محصولی وارد بازار ایران شود، حاضرید گوشی هوشمندی از هواوی با سیستم‌عامل هارمونی ۲ بخرید؟

منبع
gsmarenaplayfuldroid

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا