موبایل

احتمالا گلکسی اس ۲۲ سامسونگ به حسگر ToF مجهز نخواهد شد

بر اساس شایعات، سامسونگ به دلیل همه‌گیر نشدن اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، قصد ندارد در گلکسی اس ۲۲ از حسگر ToF‌ استفاده کند.

درحالی‌که زمان زیادی به معرفی و عرضه گلکسی اس ۲۲ باقی‌ مانده است، امروز شایعه‌ای درباره این گوشی هوشمند سامسونگ منتشر شد. در این شایعه گفته شده است گلکسی اس ۲۲ از دوربین ToF برخوردار نخواهد بود.

حسگر ToF با سنجش مدت‌زمانی‌که هر پرتوی نور برای بازتابش و بازگشت به حسگر نیاز دارد، به ایجاد نقشه‌ی سه‌بعدی از تصویر برای عکاسی پرتره و تشخیص چهره کمک می‌کند.

گلکسی اس ۱۰ 5G، نوت ۱۰ پلاس و گلکسی اس ۲۰ از دوربین ToF استفاده می‌کنند؛ اما این دوربین روی گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی اس ۲۱ وجود ندارد و به نظر می‌رسد که در گلکسی اس ۲۲ هم به کار نخواهد رفت. طبق شایعات، کاربران در مورد استفاده نشدن از دوربین ToF احساس بدی ندارند و به همین دلیل سامسونگ تصمیم گرفته است این دوربین را روی گلکسی اس ۲۲ قرار ندهد.

سامسونگ بر این باور است که گوشی‌های پرچم‌دار نیازی به دوربین ToF ندارند؛ چرا که در حال حاضر استفاده درستی نمی‌توان از این نوع دوربین‌ انجام داد. شاید این دوربین زمانی به گوشی‌های سامسونگ اضافه شود که اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده محبوبیت بیشتری پیدا کنند.

بر اساس گزارشی که سال گذشته منتشر شد، سامسونگ دوربین ToF را برای رقابت با اپل و هواوی روی گوشی‌های خود قرار داده است. البته تکنولوژی سامسونگ دقت و سرعت حسگر لایدار آیفون را ندارد؛ این تکنولوژی مخصوص اپل و توسط سونی ساخته شده است.

بی‌شک فقدان ToF در نسل آتی کهکشانی‌های سامسونگ به‌ مفهوم چشم‌پوشی کره‌ای‌ها از این حسگرها نیست. سامسونگ نوامبر سال گذشته از ماژول ISOCELL Vizion 33D ToF پرده برداشت که از سیستم آشکارساز چهارناحیه‌ای (4-Tap demodulation) برای سنجش دقیق عمق سوژه‌های متحرک بهره می‌برد این سیستم با تقسیم سطح حسگر به ۴ ناحیه، فرایند خواندن داده‌ی آن‌ را به‌صورت‌ هم‌زمان انجام می‌دهد و بدین‌ ترتیب، با کاهش مدت‌زمان مورد نیاز، ایجاد نقشه‌ی سه‌بعدی از سوژه‌هایی متحرک با دقت بیشتری صورت می‌گیرد.

کره‌ای‌ها می‌گویند ماژول ToF جدیدشان، نقشه‌ی سه‌بعدی چهره در محیط‌های تاریک را با دقت بیشتری ایجاد می‌کند. ظاهرا آن‌ها در نظر دارند ماژول ISOCELL Vizion 33D ToF را به تولیدکنندگان چینی گوشی‌ هوشمند بفروشند.

به جز شایعه امروز درباره استفاده نشدن از دوربین ToF در گلکسی اس ۲۲، هنوز اطلاعات دیگری درباره پرچم‌دار بعدی سامسونگ منتشر نشده است. این گوشی به‌احتمال زیاد در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ معرفی و راهی بازار خواهد شد.

بر اساس شایعات، به‌احتمال زیاد پرچم‌دارهای بعدی سامسونگ با تراشه‌ی اگزینوسی راهی بازار می‌شوند که داخل آن‌ها از پردازنده گرافیکی AMD‌ استفاده شده است. از طرف دیگر، سامسونگ به‌تازگی همکاری با شرکت ژاپنی Olympus را شروع کرده است و باید ببینیم نتیجه این همکاری چه تأثیری روی گلکسی اس ۲۲ می‌گذارد و دوربین‌های این گوشی چه تغییراتی می‌کند.

طبق یک سری از گزارش‌های جدیدتر، سامسونگ استراتژی خود در حوزه ساخت دوربین را تغییر داده است. شرکت کره‌ای به‌احتمال زیاد گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۲ را اردیبهشت‌ماه معرفی خواهد کرد.

منبع
phonearena

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا