استفاده نمایشگر LTPO حتی در مدل معمولی آیفون ۱۳

به‌گفته‌ی راس یانگ، تحلیلگر بازار نمایشگرها، استفاده از نمایشگر LTPO و نرخ نوسازی متغیر، تنها به مدل‌های پرو آیفون ۱۳ محدود نخواهد شد.

به‌گزارش 9to5mac و براساس شایعات منتشر‌شده، اپل امسال قصد دارد نمایشگر‌ LTPO را با پشتیبانی از نرخ نوسازی تا ۱۲۰ هرتز در آیفون ۱۳ معرفی کند. در برخی گزارش‌ها، اعلام شده بود که فقط یک مدل از آیفون ۱۳ به این فناوری جدید مجهز خواهد شد؛ اما راس یانگ، تحلیلگر صنعت صفحه‌نمایش، با ارسال توییتی اعلام کرده است حداقل در دو مدل آیفون ۱۳ از نمایشگر‌های LTPO استفاده خواهد شد؛ یعنی احتمال دارد علاوه‌بر آیفون ۱۳ پرو مکس، ایفون ۱۳ معمولی نیز از این نمایشگر بهره ببرد.

راس یانگ اوایل آوریل نیز گزارش داده بود که اپل از نمایشگر‌های LTPO در آیفون‌های امسال خود بهره خواهد برد. طبق ادعای وی، استفاده‌ی نمایشگر LTPO باعث می‌شود فناوری LTPO تا سال ۲۰۲۳ کاملا بر بازار مسلط شود. بنابر اخبار قبلی، احتمالا سامسونگ وظیفه‌ی تولید نمایشگر LTPO آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو مکس را برعهده خواهد گرفت.

LTPO نوعی صفحه‌نمایش OLED منحصر‌به‌فرد است که به‌جای داشتن نرخ ثابت که در آیفون‌های فعلی شاهدش هستیم، نرخ نوسازی متغیر ارائه می‌دهد. این فناوری را اولین‌بار در آیپد پرو با نام ProMotion دیده بودیم. این قابلیت برای پیمایش بسیار روان صفحات و پاسخ‌دهی بهتر، نرخ نوسازی نمایشگر را به‌صورت خودکار تا ۱۲۰ هرتز تنظیم می‌کند؛ اما زمانی‌که کاربر در حال خواندن یا مشاهده‌ی عکس است، نرخ نوسازی کاهش می‌یابد و این امر باعث مصرف انرژی کمتر می‌شود.

در مدل‌های اپل واچ سری 5 و سری 6 از نمایشگر LTPO استفاده شده است و نرخ نوسازی را تا زمانی کاهش می‌دهد که کاربر با صفحه سروکار نداشته باشد. این فناوری بخشی از ویژگی Always On اپل واچ است. انتظار می‌رود آیفون ۱۳ در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ معرفی شود.

خروج از نسخه موبایل