شیائومی می میکس ۲۰۲۱ نهم فروردین به ‌نمایش درمی‌آید

شیائومی در پوستری از بازگشت سری می میکس پس از دو سال خبر داده است. گوشی بعدی خانواده‌ی می میکس در رویداد نهم فروردین امسال به‌ نمایش درمی‌آید.

دستگاه‌های سری می میکس شیائومی (Xiaomi Mi Mix) جزو نوآورانه‌ترین گوشی‌های هوشمند هستند؛ اما از زمان رونمایی گوشی مفهومی می میکس آلفا در سال ۲۰۱۹، تاکنون عضو دیگری از خانواده‌ی می میکس مشاهده نکرده‌ایم. همچنین پس از شیائومی می میکس 3 در سال ۲۰۱۸ و مدل 5G این گوشی در سال ۲۰۱۹، هیچ ‌یک از اعضای خانواده‌ی می میکس به‌صورت تجاری در دسترس قرار نگرفته است.

به‌ گزارش Android Authority،شیائومی اعلام کرده است رویداد ۲۹ مارس ۲۰۲۱ (۹ فروردین ۱۴۰۰) میزبان یک گوشی از خانواده‌ی می میکس خواهد بود. این خبر شیائومی با انتشار پستی به ‌زبان چینی در ویبو اعلام شد که ترجمه‌ی ماشینی آن، عبارت «در حال بازگشت هستم» است.شیائومی در این پست گفته «می میکس پس از دو سال به‌ شکلی قدرتمندانه بازمی‌گردد» و تلاش می‌کند با «قدرت فنی بی‌انتها» انتظار صدها میلیون کاربر را برآورده کند. شیائومی به‌طور مشخص می‌گوید در رویداد نهم فروردین، «صحبتی درباره‌ی می میکس خواهد داشت.»

در حال حاضر نمی‌دانیم در رویداد پیش روی شیائومی قرار است مدل جدید و کامل می میکس معرفی شود یا شرکت چینی صرفا نگاهی اولیه به دستگاه بعدی این خانواده خواهد انداخت. با درنظرگرفتن جملاتی که در پست ویبو آمده است، احتمال می‌دهیم مدل کامل می میکس رونمایی نشود.

طبق شایعه‌های چند ماه اخیر، شیائومی قصد دارد اولین گوشی تاشدنی خود را به‌عنوان یکی از اعضای خانواده‌ی می میکس رونمایی کند.  بر اساس تصاویر تأییدنشده، گوشی تاشدنی شیائومی همچون محصولات بعدی سامسونگ و هواوی به ‌سمت داخل تا می‌شود.

قطعا شیائومی در صورت ورود به بازار دستگاه‌های تاشدنی، رقابت سختی در پیش دارد؛ زیرا سامسونگ موفق شده است چند دستگاه تاشدنی باکیفیت روانه‌ی بازار کند. وقتی بحث ‌به قیمت‌گذاری می‌رسد، شیائومی معمولا عملکردی بهتر از رقبا دارد و شاید برگ برنده‌ی گوشی تاشدنی شیائومی قیمتش باشد.شیائومی پیش‌تر گفته است در رویداد پیش رو از می 11 پرو و می 11 اولترا هم رونمایی می‌کند.

خروج از نسخه موبایل