رونمایی ایسوس از لپ تاپ های گیمینگ جدید سری Zephyrus و TUF

لپ‌تاپ‌ های گیمینگ ایسوس در خانواده‌ی زفیروس و تاف با پردازنده‌های مرکزی تایگر لیک H، کارت‌های گرافیک RTX 3000 و صفحه‌نمایش سریع و باکیفیت رونمایی شدند.

ایسوس روز گذشته چند مدل نوت بوک گیمینگ معرفی کرد که در عین داشتن سخت‌افزار قدرتمندی نظیر پردازنده‌های نسل یازدهمی سری تایگر لیک H اینتل و کارت‌ گرافیک جدید RTX 3050 انویدیا، میزبان یک‌ سری تغییرات ظاهری شده‌اند. در برخی مدل‌ها تغییرات بسیار زیاد است؛ برای مثال لپ تاپ جدید ROG Zephyrus S17 به صفحه‌کلید کاربردی لپ‌تاپ‌های ذن بوک که به سمت بالا حرکت می‌کند مجهز شده است.

به گزارش سی‌نت، در دیگر لپ‌تاپ‌های جدید ایسوس تغییرات کمی کمتر است؛ مثلا Zephyrus M16 بدنه‌ی زیباتری دارد و به رنگ‌های متنوع‌تری مزین شده است. در Zephyrus M16 شاهد صفحه‌نمایشی ۱۶ اینچ در بدنه‌ی M15 هستیم؛ چون ایسوس توانسته است حاشیه‌ها را کاهش بدهد و سراغ استفاده از نسبت تصویر ۱۶:۱۰ برود.

صفحه‌کلید باریک لپ تاپ ۱۷ اینچ S17، پنج درجه بالا می‌آید و بخش استراحتگاه دست افقی باقی می‌ماند. این سبک در طراحی ضمن ساده‌تر کردن تایپ باعث می‌شود جریان هوای بهتری در بخش داخلی لپ تاپ ایجاد شود. S17 از این حیث تغییر بزرگی نسبت‌ به مدل قبل تجربه کرده است. صفحه‌کلید لپ تاپ جدید ایسوس از نوع اپتومکانیکال است؛ یعنی مشابه صفحه‌کلید محبوب لپ تاپ ROG Strix Scar.

در لپ تاپ S17 شاهد استفاده از ۶ اسپیکر با دو ووفر و پشتیبانی از صدای دالبی اتموس هستیم. کانفیگ‌های مختلف لپ تاپ با صفحه‌نمایش ۱۶۵ هرتز QHD مجهز به G-Sync یا صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز 4K عرضه می‌شوند. مدل جدید لپ تاپ رده‌بالای ایسوس وب‌کم 1080p دارد.

لپ تاپ Asus ROG Zephyrus S17 سخت‌افزاری بسیار قوی دارد

لپ تاپ S17 از پردازنده‌ی قدرتمند جدید Core i9-11900H بهره می‌برد و از استانداردهای PCIe Gen 4،‌ تاندربولت 4 و وای‌فای 6E پشتیبانی می‌کند. S17 از کارت‌های گرافیک جدید انویدیا استفاده نمی‌کند که البته اتفاق تعجب‌برانگیزی نیست، چون RTX 3050 و RTX 3050 Ti ضعیف‌تر از مدل‌های پیشین هستند. البته در این لپ تاپ شاهد استفاده از قابلیت Advanced Optimus برای جابه‌جایی هوشمند در بین پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع و پردازنده‌ی گرافیکی مجزا هستیم.

دو کارت گرافیک جدیدی که انویدیا روز گذشته معرفی کرد در لپ تاپ Zephyrus M16 حضور پیدا می‌کنند؛ لپ تاپی که با وجود داشتن صفحه‌نمایش ۱۶ اینچ، سبک‌تر و باریک‌تر از M15 است. در لپ تاپ جدید M16 شاهد لولای پیشرفته‌ی ErgoLift هستیم که بخش پشتی محصول را بلند می‌کند. لولای M16 به میزان ۱۸۰ درجه باز می‌شود. به لطف طراحی ErgoLift، حجم بیشتری از هوا در داخل لپ تاپ جریان پیدا می‌کند و سیستم خنک‌کننده بهبود می‌یابد. در سیستم خنک‌کننده‌ی Zephyrus M16 از چسب حرارتی فلز مایع (به‌منظور پراکنده‌سازی بهتر گرما از پردازنده‌ی مرکزی) نیز استفاده شده است.

بخش پشتی لپ تاپ جدید G14 چراغ LED دارد؛ اما M16 از فیلم منشورواری بهره می‌گیرد که بسته به زاویه‌ی دید و نور محیط تغییر رنگ می‌دهد. روش به‌کاررفته در M16 کم‌مصرف‌تر است و همچنان جذاب به نظر می‌آید. لپ تاپ M16 همچون S17 از وب‌کم 1080p، اسپیکر شش‌گانه، صفحه‌نمایش ۱۶۵ هرتز با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل و قابلیت‌های نسل یازدهمی نظیر PCIe Gen4 و تاندربولت 4 دوگانه و موارد دیگر بهره می‌برد.

M16 همچون S17 در کانفیگ‌هایی از آرایه‌ی HyperDrive Ultimate RAID نیز بهره می‌برد که از سه درایور NVMe SSD تشکیل شده است. متأسفانه M16 از فناوری Advanced Optimus پشتیبانی نمی‌کند. لپ‌تاپ‌های ROG Zephyrus S17 و M16 در ماه ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد و تیر ۱۴۰۰) به بازار عرضه خواهند شد. فعلاً قیمت این دو لپ تاپ مشخص نشده است.

دیگر لپ‌تاپ‌های جدید ایسوس متعلق‌ به سری ROG هستند و ROG Zephyrus G15 ،ROG Zephyrus G14 ،Zephyrus Duo و Flow X13 نام دارند. این لپ‌تاپ‌ها نیز از لحاظ طراحی ظاهری به‌روزرسانی شده‌اند، کانفیگ‌هایی با صفحه‌نمایش QHD دارند و در برخی کانفیگ‌ها به پردازنده‌های سری AMD Ryzen 5000 H مجهز هستند.

سی‌نت در گزارش دیگری می‌نویسد ایسوس لپ‌تاپ‌های گیمینگ سری TUF را نیز به‌روزرسانی کرده است. این لپ‌تاپ‌های گیمینگ در نسل جدید به پردازنده‌های مرکزی سری راکت لیک H و کارت‌های گرافیک سری RTX 3000 مجهز هستند. لپ‌تاپ‌های جدید TUF F15 و TUF F17 در مقایسه با نسل قبل دارای صفحه‌نمایش و حافظه‌ی سریع‌تر هستند و همچنان در برابر سقوط از ارتفاع، ضربه و سرما و گرما و رطوبت شدید مقاومت بسیار خوبی نشان می‌دهند.

ایسوس در قوی‌ترین کانفیگ از لپ‌تاپ‌های جدید سری TUF از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای نسل یازدهمی و کارت گرافیک GeForce RTX 3060 استفاده می‌کند. این لپ‌تاپ‌ها رم ۳۲۰۰ مگاهرتزی دارند و از فضای کافی برای دو درایو ذخیره‌سازی PCIe SSD بهره‌ می‌برند.

لپ تاپ ۱۵ اینچ F15 با صفحه‌نمایش Full HD (وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) دارای نرخ نوسازی حداکثر ۲۴۰ هرتز و پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی sRGB عرضه می‌شود، این در حالی است که لپ تاپ ۱۷ اینچ F17 صفحه‌نمایش Full HD با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز دارد.

ایسوس سیستم خنک‌کننده‌ی مدل جدید لپ‌تاپ‌های سری TUF را به‌روزرسانی کرده است و این بار F15 و F17 دارای فن دوگانه‌ی ۸۳ پره‌ای هستند. طراحی کانال هوا به‌گونه‌ای است که لپ‌تاپ‌ها می‌توانند به‌تنهایی به شکلی مؤثر گردوغبار را به بیرون برانند. وقتی بازی نمی‌کنید، F15 و F17 عملکرد بی‌صدایی دارند و به همین دلیل لازم نیست نگران صدای فن باشید.

هر دو لپ تاپ ایسوس در کانفیگ‌هایی با بدنه‌ی پلاستیکی یا فلزی عرضه می‌شوند و دارای استاندارد مقاومتی MIL-STD-810H هستند. لپ‌تاپ‌های F15 و F17 در اواخر فصل جاری میلادی روانه‌ی بازار آمریکای شمالی می‌شوند. قیمت آن‌ها فعلاً نامشخص است.

خروج از نسخه موبایل