آموزشزبان

آموزش فراگیری زبان آلمانی

آیا شما هم علاقه مند به یادگیری زبان آلمانی هستید؟ ما در این مطلب قصد داریم به طور کامل درباره یادگیری زبان آلمانی صحبت کنیم و اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم

زبان آلمانی یکی از زبان های بسیار معروفی است که امروزه افراد زیادی علاقه مند به یادگیری آن هستند. یادگیری این زبان ممکن است برای بیشتر افراد سخت به نظر برسد چرا که طبق استانداردهای جهانی این زبان را به عنوان یکی از زبان های سخت دنیا برای یادگیری به شمار می آورند. شاید اگر کمی به کسی که به این زبان صحبت می کند گوش دهید یادگیری این زبان را یک فرایند بسیار سخت بدانید اما اصلا این طور نیست. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره یادگیری زبان آلمانی صحبت کنیم و نحوه یادگیری آن را به طور کامل به شما آموزش دهیم. بنابراین با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

آیا یادگیری زبان آلمانی سخت است؟

اگر شما هم علاقه مند به یادگیری این زبان هستید باید بدانید که مطالبی که در خصوص سخت بودن یادگیری این زبان مطرح می شود کاملا یک افسانه است. بدون شک یادگیری هر زبانی نیازمند صرف زمان و متعهد بودن است و این مسئله برای یادگیری زبان آلمانی نیز صادق است. داشتن انگیزه کافی برای یادگیری و تمرین سخت به شما کمک می کند تا به هدف خود در یادگیری این زبان برسید. نکاتی که در ادامه بیان می کنیم به شما کمک می کند تا بتوانید روند یادگیری زبان آلمانی را سریع تر کنید و در مدت زمان کوتاه تری این زبان را بیاموزید. البته یک نکته مهم را پیش از هر چیز باید بدانید و آن این است که یادگیری زبان زیبای آلمانی کمی سخت تر از یادگیری زبان انگلیسی می باشد.

چگونه این زبان را بیاموزیم؟

در گام اول شما باید یک انگیزه برای خود بیابید که در طول روند یادگیری روحیه شما را حفظ کند. در ادامه باید منابعی را پیدا کنید که اصول اولیه زبان آلمانی را به شما آموزش دهد. برای این کار می توانید از کتاب ها، دوره ها و کلاس های آموزشی که در زمینه آموزش زبان آلمانی وجود دارند کمک بگیرید. سعی کنید با یادگیری عبارت ها و اصطلاحات عامیانه آلمانی کار خود را آغاز کنید. یادگیری کلمات خنده دار و اصطلاحاتی که در این زمینه وجود دارند می تواند به شما کمک کند تا به شکل بهتری یادگیری این زبان را شروع کنید. حتما سعی کنید به صورت روزانه این زبان را تمرین کنید و در محیط هایی که به زبان انگلیسی در آنها صحبت می شود حضور پیدا کنید تا این زبان را مانند زبان مادری خود بیاموزید. اگر یک فرد کاملا مبتدی در زمینه صحبت به زبان زیبای آلمانی هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما کار خود را با یادگیری حروف این زبان شروع کنید. مسلط شدن به این حروف و همین طور کلماتی که در این زبان وجود دارند می تواند به شما کمک کند تا اصول اولیه این زبان را به شکل بهتری بیاموزید.

یادگیری گرامر این زبان

چه چیزی زبان را برای شما سخت می کند؟ بدون شک گرامر هر زبان یکی از مهم ترین مواردی است که یادگیری آن زبان را برای شما سخت می کند. به طور کلی برای شروع یادگیری هر زبانی از جمله آلمانی باید ابتدا با اصول اولیه گرامر آن آشنا شوید. به طور کلی این زبان دارای 6 زمان است که به ترتیب شامل موارد زیر هستند:

– Präsens: که در واقع همان زمان حال زبان انگلیسی است.

– Präteritum: مربوط به زمان های کامل است.

– Perfekt: نوع دیگری از زمان کامل

– Plusquamperfekt: مربوط به زمان گذشته کامل است.

– Futur I: مربوط به زمان آینده می باشد.

– Futur II: مربوط به آینده کامل است.

 

مقاله‌های مرتبط:

به طور کلی گرامر زبان آلمانی کمی با زبان انگلیسی متفاوت است ولی شباهت های زیادی که میان این دو زبان وجود دارد باعث می شود تا یادگیری این گرامر برای افرادی که به گرامر زبان انگلیسی مسلط هستند ساده تر شود.

آیا می توان بدون صرف هزینه زیاد مکالمه به زبان آلمانی را آموخت؟

بله یادگیری مکالمه به این زبان به تنهایی می تواند بسیار لذت بخش باشد چرا که می تواند حس فوق العاده ای را به شما منتقل کند. اگر قصد دارید این کار را با کمترین هزینه ممکن و به صورت خودآموز انجام دهید باید سعی کنید از منابع درستی برای یادگیری مکالمه به این زبان استفاده کنید. منابع بسیار زیادی در این زمینه وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا زبان آلمانی را بیاموزید. از جمله مهمترین این منابع آموزشی می توان به سی دی ها و دی وی دی های آموزش زبان آلمانی، کتاب هایی که مربوط به مکالمه به این زبان هستند، دوره ها و پکیج های اینترنتی که امروزه در این زمینه وجود دارند، برنامه ها و اپلیکیشن های آفلاین و آنلاین که برای کامپیوتر و گوشی های هوشمند طراحی شده اند، تماشای فیلم هایی که در آنها به این زبان صحبت می شود و … اشاره کرد. شما می توانید بر اساس سلیقه و نیاز خود از هر یک از این منابع آموزشی استفاده کنید.

آیا یادگیری این زبان برای افرادی که به زبان انگلیسی مسلط هستند ساده تر است؟

اگر شما هم به زبان انگلیسی مسلط هستید و علاقه مند به یادگیری زبان آلمانی هستید باید بدانید که نسبت به افرادی که به زبان ژاپنی یا چینی صحبت می کنند کار ساده تری برای یادگیری این زبان دارید. علاوه بر این یادگیری این زبان برای شما نسبت به افرادی که هیچ دانشی درباره زبان انگلیسی ندارند نیز کمی ساده تر است. با این حال نباید فراموش کنید که زبان های آلمانی و انگلیسی شباهت های کمی با یکدیگر دارند و این طور نیست که این دو زبان بسیار مشابه به یکدیگر باشند. بدون شک سخت ترین بخش زبان آلمانی مربوط به گرامر آن است چرا که ساختار جملات در آلمانی تفاوت های زیادی با زبان انگلیسی دارند. بنابراین شما نمی توانید با جایگذاری کلمات آلمانی در جملات، جملات دلخواه خود را به این زبان بسازید.

نکات مهم برای یادگیری زبان آلمانی

– سعی کنید تا جای ممکن صدای حروف و کلمات مختلف را به این زبان بشنوید. برای این کار از آهنگ ها و فیلم های آلمانی کمک بگیرید.

– سعی کنید تا جای ممکن دایره لغات زبان آلمانی خود را گسترش دهید.

– نحوه استفاده از افعال و صفات مختلف در جملات آلمانی را به خوبی بیاموزید.

– شروع به قرار دادن جملات در کنار یکدیگر کنید.

– اصطلاحات پرکاربرد آلمانی را به خاطر بسپارید و از آنها در صحبت های روزمره خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا