آموزش

چندین نکته مهم درباره طراحی لوگو با ایلوستریتور

طراحی لوگو با ایلوستریتور بسیار ساده و راحت است، ما در این مطلب قصد داریم نکات بسیار مهمی درباره طراحی لوگو با ایلوستریتور را در اختیار شما قرار دهیم.

برای بسیاری از طراحان ایلوستریتور نرم افزاری است که برای طراحی لوگو مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی لوگو با ایلوستریتور می تواند مزایای بسیار زیادی را برای شما داشته باشد چرا که ایلوستریتور یک نرم افزار صنعتی و استاندارد برای این کار به شمار می آید و باعث می شود تا طراحی لوگو برای شما بسیار ساده تر شود. شما می توانید با استفاده از این نرم افزار هر نوع لوگویی را طراحی کنید و هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد. لوگوها امروزه نقش کلیدی و بسیار مهمی را در برندها ایفا می کنند و ارزش زیادی دارند. به همین علت نیز طراحی درست آنها از اهمیت زیادی برخوردار است. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره طراحی لوگو با ایلوستریتور صحبت کنیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

خلاصه خلاقانه و پیدا کردن کلمات کلیدی

پیش از طراحی لوگو با ایلوستریتور شما باید سعی کنید یک خلاصه ابتدایی از آنچه که می خواهید طراحی کنید و همین طور شرکت و برندی که قصد طراحی لوگو برای آن را دارید داشته باشید. باید سعی کنید این خلاصه را به خلاقانه ترین شکل ممکن طراحی کنید و عناصر کلیدی و مهمی که برای آن برند وجود دارند را نیز در داخل این خلاصه قرار دهید. شما باید در گام بعدی سعی کنید کلمات کلیدی برند را پیدا کنید تا بتوانید از ترکیب آن کلمات کلیدی ایده اولیه برای طراحی لوگو خود را به دست بیاورید. حال شما باید شروع به الهام گیری از کلمات کلیدی خود کنید تا بتوانید یک ایده جذاب و خلاقانه را برای لوگو بیابید. برای این کار همواره باید درخواست مشتری را مدنظر داشته باشید ولی اگر دلیل محکمی دارید می توانید خارج از این درخواست ها نیز ایده هایی را ارائه دهید و چیزهای جدید و متفاوت را امتحان کنید.

عوامل مهم در طراحی لوگو با ایلوستریتور

پس از آن که ایده های اولیه خود را روی کاغذ پیاده سازی کردید باید اشکالات آنها را برطرف کنید. برای این کار باید در نظر داشته باشید که اصول طراحی لوگو را رعایت کرده باشید و این که از رنگ های درستی برای طراحی لوگو استفاده کرده اید. در ادامه از میان طراحی های مختلفی که انجام داده اید سعی کنید بهترین گزینه ممکن را انتخاب کرده و روی آن کار کنید. یکی از عواملی که می تواند روی موفقیت شما تاثیرگذار باشد دریافت فیدبک و بازخورد از افرادی است که ایده های شما را مشاهده می کنند. برای این کار بهتر است هم از افراد عادی و هم از افرادی که تجربه و تخصص زیادی در زمینه طراحی لوگو دارند مشورت بگیرید. به این ترتیب می توانید یک ایده کامل و جذاب را برای طراحی لوگو انتخاب کنید.

روش های طراحی لوگو با ایلوستریتور

پس از آن که ایده خود را کامل کردید زمان آن است که طراحی لوگو با ایلوستریتور را به صورت عملی آغاز کنید. بسته به زیبایی شناسی که به دنبال آن هستید راهکارهای مختلفی برای طراحی لوگو با ایلوستریتور وجود دارد که شما می توانید هر یک از آنها را مورد استفاده قرار دهید. اولین روشی که برای انجام این کار وجود دارد live tracing در ایلوستریتور است که می تواند به شما در انجام این کار کمک کند. علاوه بر این شما می توانید از قلم ایلوستریتور نیز برای طراحی مستقیم لوگوهای خود استفاده کنید. دقت داشته باشید که نمی توان گفت کدام یک از این روش ها می توانند برای طراحی لوگو با ایلوستریتور بهتر باشند بلکه هر یک از آنها کاربردهای خاصی دارند و در پروژه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

طراحی لوگو با Live tracing

این روش یک تکنیک ساده برای طراحی لوگو با ایلوستریتور است که در آن ابتدا طراحی اولیه را به صورت دستی انجام داده و سپس با استفاده از ایلوستریتور آن را live tracing می کنید. برای این کار کافی است که برنامه هایی مانند فتوشاپ را اجرا کرده یا این که به صورت دستی روی کاغذ و قلم طراحی خود را انجام دهید. سعی کنید لوگوی خود را تا جای ممکن با بالاترین دقت ممکن بکشید و برای این کار نیز از رنگ مشکی یا تیره استفاده کنید تا ردیابی آن ساده تر شود. نکته ای که باید به یاد داشته باشید این است که لوگویی که می کشید دیگر طراحی اولیه نیست و در واقع همان لوگوی شما خواهد بود و باید حتما دقت کافی داشته باشید. استفاده از این تکنیک می تواند به لوگوی شما حس دست ساز بودن بدهد و جذابیت های آن را چند برابر کند.

آموزش Live tracing در طراحی لوگو در ایلوستریتور

پس از آن که طرح شما آماده شد کافی است که یک داکیومنت CMYK جدید را ایجاد کنید. از طریق مسیر File > Place فایل تصویری خود را بارگذاری کنید. پس از انتخاب تصویر روی گزینه Image Trace در بالای صفحه کلیک کنید. تصویر انتخاب شده را در Trace Panel باز کنید و از میان گزینه های مختلف به دلخواه یکی را انتخاب کنید. Silhouettes معمولا طراحی لوگو را به بهترین شکل ممکن ردیابی می کند ولی شما می توانید گزینه های دیگر را نیز انتخاب کنید. شما می توانید از threshold slider برای روشن تر کردن تصویر یا تیره و پررنگ کردن آن استفاده کنید. پس از آن که از نتیجه راضی بودید تصویر را انتخاب کرده و در نوار ابزار بالای صفحه روی گزینه Expand کلیک کنید. حال شما می توانید به تمامی عناصر لوگوی خود دسترسی داشته باشید و از آنها استفاده کنید. بنابراین می توانید تمامی عناصر را حرکت دهید و آنها را جا به جا کنید تا به نتیجه دلخواهی که مدنظر دارید دست پیدا کنید و بتوانید یک لوگوی جذاب را طراحی کنید.

اضافه کردن متن به لوگو

پس از آن که طراحی لوگو را به درستی انجام دادید زمان آن است که شعار کسب و کار و برند را اضافه کنید. نمی توان موقعیت استانداردی را برای قرار دادن شعار برند معرفی کرد اما شاید ساده ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که آن را با یک فونت مناسب زیر لوگوی خود قرار دهید. برای این کار کافی است که یک line یا shape در ایلوستریتور بسازید و سپس در بخش Path tool روی گزینه Type کلیک کرده و سپس گزینه line itself را انتخاب کنید. حال می توانید شعار خود را به راحتی تایپ کرده و آن را در موقعیت مناسب قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا