آموزش

آموزش سرقتی نبودن آیفون دست دوم قبل از خرید

اگر قصد خرید آیفون دست دوم دارید و می‌خواهید از سرقتی نبودن آن مطمئن شوید، باید پیش از خرید به وب‌سایت IMEI pro سر بزنید.

آیفون‌ از زمان عرضه تاکنون، از گوشی هوشمند معمولی فراتر رفته و برای بعضی به آرزو و افتخار تبدیل شده‌ است؛ بنابراین جای تعجب نیست که با وجود رقابت شدید در بازار گوشی‌ هوشمند، اپل هر سال موفق به نگه‌داری رتبه اول می‌شود.

میل شدید مردم به خرید آیفون و بازار گرم این گوشی، باعث افزایش آمار سرقت آیفون شده است؛ اما خوشبختانه اپل فروش آیفون‌های مسروقه را برای سارقان بسیار دشوار کرده است. یک آیفون دزدیده‌شده به Apple ID صاحب اصلی آن پیوند می‌خورد و با هیچ حساب اپل آی‌دی دیگر کار نمی‌کند. علاوه بر این برنامه Find My iPhone به صاحبان قانونی اجازه می‌دهد دستگاه خود را پیدا کنند و از راه دور داده‌های آن را پاک یا قفل کنند. اگر قصد خرید آیفون دست دوم دارید و می‌خواهید از سرقتی نبودن آن مطمئن شوید، می‌توانید از روشی که در ادامه توضیح می‌دهیم استفاده کنید.

چگونه سرقتی نبودن آیفون دست دوم را بررسی کنیم

اگر شک دارید آیفون دست دومی که قصد خرید آن را دارید، سرقتی است یا حتی اگر هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد، بهتر است با طی کردن مراحل زیر از دزدی نبودن آیفون کارکرده اطمینان حاصل کنید.

برای بررسی ابتدا باید شماره IMEI آیفون را پیدا کنید. روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید بسته به مدل دستگاه، iPhone IMEI را پیدا کنید. رایج‌ترین راه، بررسی خشاب سیم‌کارت یا بخش About در صفحه تنظیمات است.

سپس به وب‌سایت IMEI pro بروید و شماره IMEI دستگاه را وارد کنید. آزمون کپچا را پشت سر بگذارید و برای تأیید گزینه Check را انتخاب کنید. IMEI pro به گزارش‌ها اپراتورهای سراسر جهان دسترسی دارد. اگر گزارش شده باشد که دستگاه مورد نظر گم شده یا به سرقت رفته است، می‌توانید جزئیات آن را در صفحه مشاهده کنید. IMEI pro نه‌تنها از اپل بلکه تقریباً از تمامی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند پشتیبانی می‌کند.

هنگام خرید آیفون‌های دست دوم هوشیار باشید

خرید وسیله الکترونیکی دست دوم، بازی برد یا باخت است. در صورت خرید آیفون دست دوم باید به هر طریقی که می‌توانید از دزدی نبودن آن مطمئن شوید. از آنجا که شرکت‌های مخابراتی آیفون‌هایی که سابقه گم یا سرقت شدن دارند مسدود می‌کنند، این گوشی‌ها پس از خریداری به هیچ وجه قابل استفاده نیستند. همان‌طور که دیدید، با طی کردن مراحل ساده می‌توانید از سرقتی نبودن گوشی مورد نظر مطمئن شوید؛ بنابراین هنگام خرید گوشی کارکرده به هیچ وجه بررسی آن را پشت گوش نیندازید.

منبع
makeuseof

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا