چگونه اصل یا تقلبی بودن شارژر بی‌سیم مگ سیف آیفون 12 را تشخیص دهیم؟

شارژر بی‌سیم مگ سیف اپل وسیله‌ی جانبی پرکاربردی برای گوشی‌های سری آیفون ۱۲ است. در این مطلب، نحوه‌ی تشخیص شارژر مگ سیف اصل از مگ سیف تقلبی را شرح می‌دهیم.

اگر اخیرا گوشی‌های سری آیفون ۱۲ را خریده‌اید، قطعا با لوازم جانبی این دستگاه‌ها آشنا هستید. به‌نوشته‌ی Wccftech، یکی از مشخصه‌های مهم آیفون ۱۲ پشتیبانی این گوشی از استاندارد مگ سیف (Apple MagSafe) است. گوشی‌های این خانواده آهن‌رباهایی دارند که به فرم دایره در پنل پشتی چینش پیدا کرده‌اند و با همین آهن‌رباها وسایل جانبی مختلف متکی‌بر استاندارد مگ سیف را نگه می‌دارند.

اپل هنگام رونمایی آیفون ۱۲، چندین وسیله‌ی جانبی شامل کیف‌پول و قاب و شارژر بی‌سیم مگ سیف نیز معرفی کرد. هرگاه اپل وسیله‌ای جانبی می‌سازد، شرکت‌های متفرقه تولید نسخه‌ی تقلبی آن را آغاز می‌کنند و قطعا هم‌اکنون در بازار مدل‌های تقلبی شارژر مگ سیف نیز پیدا می‌شوند. راهکاری وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان شارژر مگ سیف اصل را از شارژر تقلبی تشخیص داد. روند کار اصلا سخت نیست و فقط به آیفونتان نیاز پیدا می‌کنید.

برای راحتی شما، مراحل تشخیص مگ سیف اصل را قدم‌به‌قدم فهرست کرده‌ایم. مراحل زیر را به‌ترتیب طی کنید:

۱. مطمئن شوید مگ سیف به آیفون متصل است و گوشی بدون مشکل شارژ می‌شود.

۲. وارد منو تنظیمات آیفون و سپس بخش General شوید.

۳. روی About ضربه بزنید.

۴. به‌سمت پایین اسکرول کنید تا به گزینه‌ی Apple MagSafe Charger برسید. روی این گزینه ضربه بزنید.

۵. بخش Manufacturer را بررسی کنید و مطمئن شوید که در جلو آن نام اپل دیده شود. در این صفحه، اطلاعاتی درباره‌ی شماره‌مدل و نسخه‌ی فرم‌ور شارژر نیز ارائه می‌شود. اگر از مگ سیف تقلبی استفاده کنید، منو Apple MagSafe Charger را در بخش تنظیمات نخواهید دید.

خروج از نسخه موبایل