پزشکی و سلامت

ژاپن احتمالا گواهی دیجیتال واکسیناسیون صادر خواهد کرد

بر اساس گزارشی غیررسمی، دولت ژاپن تصمیم گرفته است گواهی دیجیتال واکسیناسیون صادر کند. این گواهی نه‌تنها برای شهروندان ژاپن بلکه برای خارجی‌هایی که در این کشور حضور دارند نیز ارائه خواهد شد.

به‌ گزارش ZDNet، دولت ژاپن قصد دارد از گواهی دیجیتال خاصی برای کسانی استفاده کند که واکسن ویروس کرونا را دریافت می‌کنند. این گواهی دیجیتال مبتنی بر استانداردهای بین‌المللی خواهد بود و امکان دسترسی به آن در یک اپلیکیشین موبایل فراهم خواهد شد تا شهروندان ژاپن بتوانند هنگام سفر کردن، گواهی واکسینه‌شدن را ارائه بدهند.

اپلیکیشن یادشده افزون ‌بر ژاپنی‌ها، برای خارجی‌هایی که ساکن ژاپن هستند نیز در دسترس قرار می‌گیرد؛ صرف‌ نظر از اینکه قصد ماندن در ژاپن داشته باشند یا به کشور خود برگردند. به‌ غیر از ژاپن، چین و اتحادیه‌ی اروپا نیز اعلام کرده‌اند که برای ازسرگیری سفرهای بین‌المللی، می‌خواهند استفاده از گذرنامه‌ی واکسن را آغاز کنند.

دو هفته پیش اتحادیه‌ی اروپا از برنامه‌هایش برای صدور گواهی واکسیناسیون در حول و حوش ماه ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد و تیر ۱۴۰۰) پرده برداشت. این گواهی که با نام گواهی سبز دیجیتال شناخته می‌شود، شامل کد QR به‌همراه امضای دیجیتال خواهد بود تا امکان تولید نسخه‌ی تقلبی آن وجود نداشته باشد. هر نهادی که گواهی صادر کند، دارای امضاء دیجیتال اختصاصی خواهد بود.

در همین حین چین نسخه‌ی اختصاصی گذرنامه‌ی واکسن را در آغاز ماه جاری میلادی صادر کرد. اپلیکیشن چینی که برای این کار مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای تأیید اعتبار دارای کد QR اختصاصی است. سازمان‌های هواپیمایی نظیر ایر نیوزیلند و اتحادیه‌ی بین‌المللی حمل‌و‌نقل هوایی هم ‌اکنون در حال آزمایش اپلیکیشن‌ سلامت دیجیتال برای سفر هستند که به مسافران امکان می‌دهد کیف پول سلامت دیجیتال بسازند و به گذرنامه‌ی الکترونیکی متصل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا