مالی و اقتصادی

چند نوع از بهترین روندهای بازاریابی که در سال 2022 مورد استقبال قرار می گیرند

آیا شما هم علاقه مند به آشنایی با بهترین روندهای بازاریابی در سال 2022 هستید؟ در این مطلب کمی بیشتر درباره بهترین روندهای بازاریابی در سال 2022 صحبت میکنیم

پیش از صحبت درباره بهترین روندهای بازاریابی در سال 2022 باید بدانید که چشم انداز بازاریابی دیجیتال در آینده بسیار پویا و شناخته شده است و این حوزه به سرعت در حال تکامل می باشد. محدودیت هایی که شیوع ویروس کرونا به وجود آورده است و مقررات جدید در حوزه حریم خصوصی باعث شده است تا برندهای مختلف و بازاریابان برخی از استراتژی های سنتی خود را رها کرده و این استراتژی ها را مورد ارزیابی مجدد قرار دهند. این مسئله باعث به وجود آمدن عدم قطعیت در بازاریابی شده است و همین مسئله نیز باعث شده تا افراد ندانند که کدام مورد از روندهای بازاریابی در سال 2022 بیشتر مورد توجه قرار می گیرد؟

ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره بهترین روندهای بازاریابی در سال 2022 صحبت کنیم و اطلاعاتی را درباره این روندهای بازاریابی در اختیار شما قرار دهیم.

اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار فراگیر و مبتنی بر داده خواهد شد

Business Wire می گوید در سال های اخیر مصرف کنندگان محصولات مختلف بیش از آن که به برندها اعتماد داشته باشند به تبلیغات اینفلوئنسرها اعتماد دارند. فاصله گذاری اجتماعی کاربران شبکه های اجتماعی را مجبور کرده است تا به میزان بیشتری نسبت به قبل با اینفلوئنسرها در ارتباط باشند.

به طور کلی بسیاری از افرادی که امروزه در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند در زمان تصمیم گیری برای خرید نظرات اینفلوئنسر های شبکه های اجتماعی را در نظر می گیرند. همین مسئله نیز باعث می شود تا یکی از مهم ترین روندهای بازاریابی در سال 2022 تمرکز روی اینفلوئنسرها و تبلیغات از طریق آنها باشد.

جای تعجبی وجود ندارد که امروزه بسیاری از اینفلوئنسرها خود را یک کارآفرین می دانند. امروزه بیش از 50 میلیون سازنده محتوا در شبکه های اجتماعی مختلف وجود دارد که یک تجارت با سرمایه گذاری بیش از 1.5 میلیارد دلار را در سال 2021 به وجود آورده است.

بنابراین انتظار می رود که در سال 2022 اینفلوئنسر مارکتینگ حرفه ای تر شده و بیشتر برندها تمرکز زیادی روی تبلیغات از طریق آنها داشته باشند.

نکاتی مهم درباره روندهای بازاریابی از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ

امروزه اکثر اینفلوئنسرها تحت تاثیر فراگیری ویروس کرونا قرار دارند. به گفته Forbes مشتریان به دقت رفتار برندها را تحت نظر دارند تا ببینند آیا آنها از روش های مختلفی در دوران شیوع ویروس کرونا استفاده می کنند یا خیر؟

شرکت های بازاریابی که حاوی پیام های فراگیر هستند جذابیت های زیادی را برای خود ایجاد کرده اند. کسب و کارهایی که انتظار همکاری با اینفلوئنسرها را دارند باید سعی کنند با این شرکت ها نیز در ارتباط باشند.

اینفلوئنسر مارکتینگ در رسانه های اجتماعی به عنوان یک کانال تبلیغاتی موثر برای هدف قرار دادن جمعیت خاص رشد پیدا می کند. یافتن اینفلوئنسر مناسب و اندازه گیری معیار ROI هنوز هم می تواند تا حدود زیادی دردسرساز باشد. به همین علت است که انتظار می رود برای بهبود این مورد از روندهای بازاریابی یک رویکرد مبتنی بر داده در سال های آینده معرفی شود.

بازاریابی موبایل خرید اجتماعی را بهبود می دهد

با توجه به شیوع ویروس کرونا می توان انتظار داشت که استفاده مردم از گوشی های هوشمند کمتر شود چرا که بسیاری از افراد دستگاه های دیگری در خانه دارند که می توانند از آنها برای اتصال به اینترنت استفاده کنند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید آمارها ثابت کرده است که این مسئله قطعی نیست و 70 درصد از کاربران اینترنت ادعا کرده اند که به میزان بیشتری نسبت به قبل از گوشی های هوشمند خود استفاده می کنند.

مقاله‌های مرتبط:

بنابراین انتظار می رود که یکی از مهم ترین روندهای بازاریابی در سال 2022 تمرکز روی بازاریابی از طریق گوشی های هوشمند باشد.

یکی از پیشرفت های احتمالی در حوزه این مورد از روندهای بازاریابی ظهور برنامه ها و اپلیکیشن های BNPL مانند Klarna خواهد بود. امروزه برندهایی مانند Walmart و Kroger برنامه ها و اپلیکیشن های BOPIS خود را معرفی کرده اند که همین عامل نیز باعث افزایش 92 درصدی فروش این برندها بوده است.

نکات مهم درباره تاثیر گوشی های هوشمند روی روندهای بازاریابی در سال 2022

ظهور اینترنت 5g امکانات بسیار بیشتری را در خصوص بازاریابی با استفاده از تلفن همراه در اختیار شما قرار می دهد. کشور چین در این حوزه پیشتاز است و خدمات گسترده ای را در این حوزه به شما ارائه می دهد. اپلیکیشن Taobao Live علی بابا تنها در 30 دقیقه در طول یک روز به ارزش معاملات حیرت انگیز 7.5 میلیارد دلار رسید.

براساس گزارش TechCrunch نزدیک به 37 درصد از مردم کشور چین در جریان پخش زنده خریدهای خود را انجام می دهند و پیش بینی می شود این صنعت در سال 2021 حدود 60 میلیارد دلار درآمد داشته باشد. ترکیب تجربه خرید فوری با واکنش مخاطب از طریق یک صفحه چت منجر به تعامل بهتر با مشتریان می شود.

یک نکته مهم دیگر که باید در خصوص این مورد از روندهای بازاریابی بدانید این است که در آینده شرکت های غربی نیز تلاش خواهند کرد تا این تجربه را به مشتریان خود ارائه دهند و با همتایان چینی خود به رقابت بپردازند.

تبلیغات Connected TV (تلویزیون آنلاین) یا به اصطلاح CTV بر تبلیغات تلویزیون های سنتی غالب خواهد شد

بدون شک پس از شیوع ویروس کرونا آمار مشاهده تلویزیون آنلاین به میزان زیادی افزایش پیدا کرده است. با وجود این که در سال های اخیر میزان جذب افراد به پخش زنده و استریم Over-The-Top افزایش پیدا کرده است ولی پس از شیوع کرونا مردم شروع به استفاده از تلویزیون های آنلاین کرده اند چرا که به علت محدودیت های ناشی از شیوع کرونا زمان بیشتری را در خانه سپری می کنند.

اگرچه صنعت CTV از یک دست بودن فاصله زیادی دارد ولی باید بدانید که Roku در صدر لیست  قرار دارد و در رتبه های بعدی نیز به ترتیب آمازون، سامسونگ، اپل و Vizio قرار دارند. با چنین توزیع شبکه ای Roku به عنوان یک گزینه بسیار جذاب برای تبلیغات برنامه نویسی شناخته می شود که تقریبا 49 درصد از تبلیغات موجود در این حوزه متعلق به آن است. این در حالی است که آمازون که در رتبه بعدی قرار دارد تنها 9 درصد از این تبلیغات را برعهده دارد.

نکاتی مهم درباره روندهای بازاریابی با استفاده از CTV

یکی از دلایل احتمالی علاقه بینندگان به CTV در دسترس بودن بسیاری از خدمات سرگرمی نوظهور است. Disney+ در سال 2019 راه اندازی شده است و تنها در کمتر از 6 ماه به 54 میلیون مشترک در کل دنیا رسیده است.

این در حالی است که نتفلیکس چندین سال طول کشید تا به چنین آماری دست پیدا کند. با توجه به این که دیزنی حتی از خوشبینانه ترین پیشبینی ها هم فراتر رفته است این شرکت تولید 57 نمایش جدید را در سال جدید آغاز کرده است.

از آنجایی که 15 درصد از بینندگان ایالات متحده آمریکا اشتراک کابلی خود را در سال گذشته لغو کردند( که پیشبینی می شود این تعداد در سال 2021 دو برابر شود) CTV در مسیری قرار دارد که تعداد بیشتری کاربر را جذب کند. بدون شک پخش ویدئو به شکل های مختلف پیشرو است اما دنیای گیم و بازی نیز پتانسیل بالای خود را نشان داده است چرا که تقریبا 20 درصد از همه برنامه های موجود در Amazon Fire TV و Apple TV را تشکیل می دهد.

آمار استفاده از  CTV

ثابت شده است که تبلیغات تلویزیون آنلاین بسیار موثرتر از تبلیغات تلویزیون های سنتی است و طبق آمارهایی که در این زمینه منتشر شده است بینندگان 42 درصد بیشتر احتمال دارد که محصولاتی که در این تلویزیون ها تبلیغ می شوند را خریداری کنند.

این واقعیت که تقریبا 15 درصد از مردم ایالت متحده آمریکا در سال اخیر تلویزیون های کابلی خود را قطع کرده اند و احتمالا این آمار در سال آینده دو برابر شود نشان دهنده پتانسیل بسیار بالای این حوزه است. به همین علت است که یکی از مهم ترین روندهای بازاریابی در سال 2022 این حوزه شناخته می شود.

فیسبوک همچنان یکی از مهم ترین روندهای بازاریابی در سال 2022 خواهد بود

به گفته Sprout فیسبوک، اینستاگرام و یوتیوب سه پلتفرم رسانه ای برتر هستند که مصرف کنندگان ترجیح می دهند با برندهای معرفی شده در آنها آشنا شوند. حال سوالی که پیش می آید این است که آیا در سال 2022 نیز این روند ادامه پیدا می کند؟ دلیل این سوال این است که شبکه اجتماعی تیک تاک به سرعت در حال رشد است.

فیسبوک هنوز هم با اختلاف زیادی بزرگ ترین شبکه اجتماعی در دنیا شناخته می شود. علی رغم کاهش ورودی ارگانیک کاربران به این شبکه اجتماعی در طول این سال ها این شبکه همچنان در مقایسه با همتایان خود نرخ CPM پایین تری دارد.

همین عامل نیز باعث می شود یکی از مهم ترین روندهای بازاریابی در سال آینده باشد و حتما باید در جعبه ابزار بازاریابان قرار گیرد. اگرچه به روزرسانی های IOS 14 احتمالا باعث می شود تا برخی از بازاریابان سرمایه گذاری خود را در جای دیگری انجام دهند.

اسنپ چت فیسبوک

اسنپ چت که توسط فیسبوک توسعه پیدا کرده است برخی از نشانه های رشد نامنظم را نشان می دهد چرا که طبق آمارها تعداد کاربران اسنپ چت به تنهایی در ایالات متحده آمریکا از مجموع کاربران بریتانیایی، فرانسوی، هندی و مکزیکی بیشتر است.

میانگین سنی کاربران اسنپ چت بین 15 تا 25 سال است و اخیرا حرکت هایی برای تقویت خود برای نسل Z داشته است. اسنپ چت به تازگی ویژگی های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را نیز اضافه کرده است. بنابراین انتظار می رود که اسنپ چت در سال 2022 رقابت شدیدی را با اینستاگرام آغاز کند.

نکات مهم درباره فیسبوک به عنوان یکی از روندهای بازاریابی در سال 2022

اگرچه Twitch به طور کلی به عنوان یک پلتفرم استریم در نظر گرفته می شود ولی برخی از ویژگی های شبکه های اجتماعی مانند چت را نیز در اختیار کاربران قرار می دهد. در حالی که ویدئوی زنده به عنوان یکی از باارزش ترین فرمت های محتوا شناخته می شود ولی Twitch امروزه تقریبا هر نوع محتوایی را به کاربران میلیونی خود ارائه می دهد. این شبکه اجتماعی بیش از 44 میلیون کاربر دارد که محتواهایی از جمله موسیقی، سبک زندگی و حتی آشپزی را در این پلتفرم دنبال می کنند.

قرار دادن محصولات به صورت برنامه ریزی شده خواهد بود

پیش بینی می شود که قرار دادن محصول در جریان ویدئوهای زنده یا محتوای ویدئویی در سال 2021 تقریبا ارزشی بالغ بر 23 میلیارد دلار پیدا خواهد کرد. برخلاف تبلیغات معمولی شما نمی توانید این تبلیغات را نادیده بگیرید یا بی صدا کنید چرا که آنها از محتوای اصلی ویدئو قابل تشخیص نیستند.

مطالعات متعددی که در این زمینه صورت گرفته است تایید می کند که قرار دادن محصول در محتوای ویدئویی می تواند باعث بهبود آگاهی نسبت به برند و ایجاد نگرش مثبت نسبت به محصولات مختلف شود. با این حال نباید فراموش کنید که اگر این کار به شکل درستی انجام نشود می تواند تاثیرات منفی را نیز بگذارد. با این حال هنوز هم می توان آن را به عنوان یکی از مهم ترین روندهای بازاریابی در سال 2022 به شمار آورد.

کانال های تبلیغاتی نوظهور از دیگر روندهای بازاریابی در سال 2022

بازار بازی های ویدئویی شامل بازی های مخصوص موبایل، رایانه، کنسول و … با درآمد پیشبینی شده 4.2 میلیون دلاری در سراسر جهان در سال 2021 کار خود را ادامه می دهد. علیرغم پتانسیل آشکار این بازار ناشران در زمان ادغام تبلیغات مختلف با بازی ها بسیار محتاط عمل می کنند.

به گفته Forbes عدم ارائه یک تجربه تبلیغاتی فراگیر می تواند روند بازاریابی در بازی ها را به میزان زیادی مختل کند و به طور بالقوه منجر به خطر آسیب به IP های بازی های با ارزش شود.

ترکیب بازی ها و واقعیت مجازی باعث بهبود در روندهای بازاریابی در سال 2022 توسط بازی ها می شود

طبق پیش بینی های صورت گرفته توسط موسسات مختلف واقعیت مجازی بین سال های 2021 تا 2026 به میزان زیادی رشد پیدا خواهد کرد و طرفداران زیادی را پیدا خواهد کرد. به نظر می رسد صنعت بازی و سرگرمی برای ورود واقعیت مجازی بسیار مناسب باشد. بازی های کوچک احتمالا جز اولین گروه هایی خواهند بود که واقعیت مجازی را می پذیرند و مشتریان می توانند تجربه واقعی را از محصولات به دست آورده و سپس اقدام به خرید آنها کنند.

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تا به امروز تجربه های تبلیغاتی بسیار کمی را به کاربران خود ارائه داده اند اما احتمالا در آینده این تجربه به میزان زیادی بهبود پیدا خواهد کرد.

تبلیغات صوتی

بازار تبلیغات صوتی از اوایل قرن بیستم وجود داشته است. در سال 2021 این بازار عمدتا به پخش موسیقی و پادکست محدود می شود و حجم بازار پیش بینی شده نیز 3177 میلیون دلار است و پیش بینی می شود در سال 2022 نیز یکی از مهم ترین روندهای بازاریابی باشد.

اخیرا اپلیکیشن Spotify اولین کمپین صوتی B2B را راه اندازی کرده است که نسبت به رادیو و تلویزیون سنتی فراگیرتر و بسیار جذاب تر است. تبلیغات صوتی نشانه های واضحی از بلوغ را نشان می دهند و جایگزین بسیار خوبی برای تبلیغات رادیویی به شمار می آیند.

صحبت پایانی

در سال 2022 پیش بینی می شود که تبلیغات شکل جدیدی را به خود بگیرند و فرصت های بسیار خوبی را برای هدف قرار دادن مخاطبان در نسل های مختلف برای برندها فراهم کنند.

در عین حال نیز مشتریان خواستار تجربه خرید بهتری خواهند بود و همین عامل نیز باعث می شود تا شناسایی روندهای بازاریابی در سال 2022 از اهمیت زیادی برخوردار باشد. علاوه بر شناسایی روندهای بازاریابی، بازاریابان نگاه خود را به سمت خرید رسانه ای و از طریق اپلیکیشن های مختلف نیز معطوف خواهند کرد. رسانه های اجتماعی همچنان تحت سلطه پادشاه این زمینه یعنی فیسبوک خواهند بود اما اسنپ چت نیز می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. روندهای بازاریابی که در این مطلب به شما معرفی کردیم می توانند آینده بازاریابی در سال 2022 را بسازند و به بازاریابان کمک کنند تا تجربیات بسیار بهتری را به مشتریان ارائه دهند. علاوه بر این آشنایی با این برندها برای مشتریان و برندها نیز می تواند بسیار مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا