مالی و اقتصادی

توسعه دهندگان توکن Squid Game این پروژه را رها کرده‌اند

ارز توکن سریال محبوب Squid Game، پس از یک رشد سرسام‌آور، اکنون تقریبا به صفر رسیده است.

کوین‌دسک هفته‌ی گذشته خبری در مورد پروژه‌ی رمز ارز Squid Game منتشر کرد. این توکن محبوبیت بالایی به‌دست آورد، به‌طوریه که فقط در سه روز بیش از ۳۵ هزار درصد افزایش یافت. این در حالی است که پروژه یاد شده چند پرچم قرمز دریافت کرده است و اشتباهات دستوری و املائی مختلفی در وایت‌پیپر آن دیده شده است. علاوه‌بر این وب‌سایت پروژه یک ماه پیش ثبت شده است.

به گزارش کوین‌دسک، وب‌سایت رسمی پروژه و حساب کاربری آن در مدیوم، از کار افتاده است و توئیتر نیز به‌طور موقت حساب این توکن را محدود کرده است. با مراجعه به حساب کاربری توئیتر این توکن، با پیغام «فعالیت غیرمعمول» مواجه خواهید شد.

داده‌های BscScan نشان می‌دهد آدرسی که توسط وب‌سایت مرتبط با این پروژه، برچسب‌گذاری شده است. این داده‌ها حاکی از آن است که آدرس یاد شده، توکن‌های SQUID را رها و میلیون‌ها دلار توکن BNB را نقد کرده است. BNB توکن بومی بایننس اسمارت چین (BSC) است.

همچنین داده‌های کوین مارکت‌کپ نشان می‌دهد که قیمت SQUID در ۲۴ ساعت گذشته تقریبا ۹۹/۹۹ درصد کاهش یافته است و اکنون به ۰/۰۰۲۵۴۱ دلار رسیده است. حجم معاملات این توکن در بازه‌ی زمانی مشابه، بیش از ۱۳۰ درصد افزایش داشته است که نشان از فشار فروش بسیار بالا دارد.

این توکن فقط از طریق صرافی‌های غیرمتمرکز مثل پنکک‌سواپ و دودو (DODO) در دسترس است که هر دو بر پایه‌ی بایننس اسمارت چین توسعه داده شده‌اند. این پروژه روز دوشنبه در کانال رسمی تلگرام خود مدعی شد که توسعه‌دهندگان، آن را به‌دلیل استرس برخورد با کلاه‌برداران، رها کرده‌اند و تمایلی به ادامه‌ی اجرای پروژه ندارند. در ادامه بخشی از توضیحات ارائه شده در این کانال تلگرامی را مرور می‌کنیم:

این روز‌ها، یک نفر در تلاش است تا پروژه‌ی ما را هک کند. وی علاوه‌بر حساب توییتر GoGoSquidGame، قرارداد هوشمند ما را هم هدف قرار داده است. ما سعی می‌کنیم از آن محافظت کنیم اما قیمت توکن همچنان غیرعادی است. تیم توسعه‌ی SQUID تمایلی به ادامه‌ی کار روی پروژه ندارد، زیرا ما تحت استرس زیاد هستیم. ما باید تمام محدودیت‌ها و قوانین تراکنش‌های Squid Game را حذف کنیم. این توکن وارد مرحله‌ی جدیدی از استقلال جامعه خواهد شد.

البته توکن SQUID تنها پروژه‌ی ارز دیجیتالی نیست که از سریال محبوب نتفلیکس الهام گرفته است، اما هیچ‌کدام از این رمز ارزها به‌طور رسمی با سازندگان این سریال کره‌ای ارتباط ندارند. به‌ اعلام کوین‌ مارکت‌کپ، قیمت سایر توکن‌های مرتبط با این سریال، از جمله پروتکل بازی ماهی مرکب، squidanomics ،squidgametoken و بازی‌های بین‌المللی ماهی مرکب نیز در ۲۴ ساعت گذشته با کاهش درخورتوجه مواجه شده است.

نظر شما در مورد این توکن چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا