مالی و اقتصادی

بازگشت کارمندان اپل به دفاتر تا ماه اکتبر به تأخیر افتاد

به گفته بلومبرگ، با توجه به گسترش نوع جهش‌یافته ویروس کرونا و افزایش نگرانی‌ها، اپل برنامه بازگشت کارمندان خود به دفاتر را حداقل تا ماه اکتبر به تأخیر انداخته است.

به گزارش MacRumors و با استناد به افراد آشنا به سیاست‌ها و برنامه‌های آتی اپل، به دلیل شیوع جهانی نوع دلتای ویروس کرونا و تحت تأثیر قرار گرفتن ایالت‌های آمریکا، غول دنیای فناوری برنامه‌هایش را برای بازگشت کارمندان به دفاتر و مراکز کاری حداقل یک ماه به تأخیر انداخته است. پیش از این اپل قصد داشت کارمندان را در ماه سپتامبر (شهریور)، پس از یک دوره طولانی‌مدت دورکاری، سه روز در هفته به دفاتر بازگرداند.

گفته می‌شود منطقه‌ای در سانتاکلارا، جایی که اپل پارک واقع شده است، از هر ۱۰۰ هزار نفر، روزانه بین ۶ تا ۹٫۹ نفر مورد ابتلای جدید شناسایی می‌شود و در همان حوالی، مرز مشترک با شهرستان آلامدا، موارد شناسایی‌شده به ۱۰ نفر می‌رسد. در این گزارش آمده است که سازنده آیفون یکی از اولین شرکت‌های فناوری ایالات متحده محسوب می‌شود که با ادامه همه‌گیری ویروس کرونا و نوع جهش‌یافته آن، برنامه‌های بازگشت به حالت عادی را به تأخیر می‌اندازد. طبق گفته‌ی برخی از افراد، اپل حداقل یک ماه به کارکنانش برای بازگشت به دفاتر فرجه می‌دهد و ظاهراً از آن‌ها می‌خواهد از صحبت درباره سیاست داخلی خودداری کنند.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که برخی کارکنان اپل به دلیل سخت‌گیری این شرکت در قبال دورکاری و تأکید بر کار حضوری ناراضی هستند و از قرار معلوم، تعدادی از آن‌ها قصد دارند شرکت را ترک کنند.  با گذشت بیش از یک سال کار از راه دور، بسیاری از کارمندانِ نه‌تنها اپل، بلکه بسیاری از شرکت‌های دیگر ابراز علاقه به ادامه دورکاری دارند و از بسیاری جهات آن را بهتر از کار حضوری می‌دانند.

تاکنون شرکت‌های متعددی از دورکاری حمایت کرده‌اند و نظرسنجی جامعه تحلیلی گارتنر از ۳۱۷ مدیر و رهبران امور مالی در تاریخ ۳۰ مارس ۲۰۲۰ (۱۱ فروردین ۱۳۹۹)، نشان می‌دهد که ۷۴ درصد مدیران، حداقل ۵ درصد از نیروی کار قبلی خود را حتی پس از اتمام همه‌گیری به دورکاری سوق می‌دهند. شواهد حاکی از آن است که تعداد کارکنان دورکار ایالات متحده طی ۱۲ سال گذشته ۱۵۹ درصد افزایش یافته و انتظار می‌رود در سال‌های آینده این روند ادامه داشته باشد. به ‌لطف این شرایط، کارفرمایان می‌تواند بیش از ۱۱ هزار دلار به‌ ازای هر فرد، در سال صرفه‌جویی کنند و اگر این امر برای افرادی که می‌توانند و می‌خواهند از خانه کار کنند گسترش یابد، پس‌انداز کارفرمایان به‌طور بالقوه می‌تواند به ۶۹۰ میلیون دلار در سال برسد.

البته به نظر می‌رسد اپل اعتقادی به دورکاری ندارد و کار حضوری را یک اصل مهم و فرهنگ سازمانی خود می‌داند؛ بنابراین و با وجود تأخیر حداقل یک‌ماهه برای بازگشت کارکنان، این شرکت احتمالا در ماه‌های آینده با چالش‌های متعددی در سیاست‌های داخلی خود مواجه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا