مالی و اقتصادی

برنامه‌های پیش روی اینتل برای تصاحب گلوبال فاندریز

گزارش‌ها حاکی از این هستند که اینتل بزرگ‌ترین تصاحب تاریخ خود را در پیش رو دارد و می‌خواهد با پیشنهادی ۳۰ میلیارد دلاری، گلوبال فاندریز را در اختیار بگیرد.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، اینتل در حال انجام مذاکراتی برای تصاحب گلوبال فاندریز با مبلغی در حدود ۳۰ میلیارد دلار است. گلوبال فاندریز یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه نیمه‌هادی در جهان به شمار می‌رود و برای شرکت‌هایی همچون AMD، کوالکام و انویدیا تراشه تولید می‌کند.

از زمانی که پت گلسینگر بر جایگاه ریاست اینتل تکیه زده است، روند تغییرات در استراتژی تولیدات تراشه این شرکت آغاز شده و با سرعت زیادی پیگیری می‌شود. مدیر عامل جدید اینتل اعلام کرده است که دو خط جدید تولید تراشه با هزینه‌ای به مبلع ۲۰ میلیارد دلار در آریزونای آمریکا ساخته خواهد شد که بخشی از استراتژی جدید تولیدات ادوات مجتمع اینتل (IDM 2.0) است.

اما وال استریت ژورنال می‌گوید احتمال به سرانجام نرسیدن این معامله وجود دارد و ممکن است گلوبال فاندریز برنامه‌هایی برای عرضه عمومی سهام داشته باشد. این شرکت در حال حاضر تحت مالکیت «شرکت سرمایه‌گذاری مبادله» قرار دارد که بازوی سرمایه‌گذاری دولت ابوظبی به شمار می‌رود.

مقاله‌ای مرتبط:

اخیرا گلوبال فاندریز به دلیل بالا بودن هزینه‌ی انتقال به فرایند‌های ساخت پیشرفته‌تر، خط تولید تراشه ۷ نانومتری خود را به حالت تعلیق درآورده است؛ البته این شرکت اعلام کرده که احتمال از سرگیری تولید تراشه با فرایند ساخت ۷ نانومتری در آینده وجود دارد.

منبع
videocardz

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا