افزایش ارزش بازار مایکروسافت که به دو تریلیون دلار رسید

مایکروسافت ۱۰ ماه پس از اپل، رسما به جمع شرکت‌های دو تریلیون دلاری پیوست. دو تریلیون دلاری شدن مایکروسافت بسیار سریع‌تر از پیش‌بینی تحلیلگران اتفاق افتاده است.

مایکروسافت اخیرا از ارزش بازار دو تریلیون دلاری عبور کرده است تا در کنار اپل قرار بگیرد. دو تریلیون دلاری شدن مایکروسافت در حالی اتفاق می‌افتد که این شرکت دو سال و دو ماه پیش در آوریل ۲۰۱۹ (فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۸) به جمع شرکت‌های یک تریلیون دلاری ملحق شده بود.

آن‌طور که MSPoweruser می‌نویسد، ۴۴ سال طول کشید تا مایکروسافت به ارزش بازار یک تریلیون دلار برسد و پیشرفت این غول ردموندی در دو سال اخیر بسیار چشم‌گیر بوده است. اپل نخستین شرکتی بود که در آگوست ۲۰۲۰ (مرداد و شهریور ۱۳۹۹) به ارزش بازار دو تریلیون دلار رسید و ۱۰ ماه بعد، مایکروسافت نیز به چنین دستاورد مهمی دست پیدا کرده است.

عملکرد مایکروسافت حتی از خوش‌بینانه‌ترین پیش‌بینی‌های تحلیلگران بازار بهتر بوده است. فیلیپ وینسلو، تحلیلگر زبده‌ی مؤسسه‌ی ولز فارگو سکیوریتیز، در ژوئن ۲۰۲۰ (خرداد و تیر ۱۳۹۹) پیش‌بینی کرده بود دستیابی به ارزش بازار دو تریلیون دلاری برای مایکروسافت ظرف دو سال عملی می‌شود.

هنوز به‌طور مشخص نمی‌دانیم چه عامل یا عواملی باعث شده‌اند ارزش بازار مایکروسافت با رشدی محسوس از مرز دو تریلیون دلار عبور کند؛ اما گفته می‌شود اقدام ردموندی‌ها برای تصاحب چندین شرکت موفق در چند وقت اخیر روی این اتفاق اثر گذاشته است. یکی از خریدهای اخیر مایکروسافت شرکت نانس بود. انتظار می‌رود نانس در مایکروسافتِ ساتیا نادلا بهتر از مایکروسافتِ استیو بالمر ادغام شود.

طبق یکی دیگر از نظریه‌ها، مایکروسافت شرکتی ایمن برای سرمایه‌گذاری است و همین موضوع توجه سرمایه‌گذاران زیادی را جلب کرده؛ این در حالی است که رقبای ردموندی‌ها مثل اپل، گوگل، آمازون و فیسبوک همواره تحت نظارت نهادهای تنظیم مقررات هستند.

اکثر تحلیلگران برای ویندوز 11 یا هر برنامه‌ی دیگری که مایکروسافت برای پنج‌شنبه دارد هیجان‌زده هستند. در حال حاضر شاهد شایعه‌های جذابی با محوریت سیستم‌عامل بعدی مایکروسافت بوده‌ایم.

خروج از نسخه موبایل