کامپیوتر رومیزی

رونمایی اپل از آی مک جدید با طراحی جدید، رنگ‌‌های متنوع و پردازنده‌ی M1

آی مک های جدید اپل با طراحی متفاوت، رنگ‌بندی متنوع و پردازنده‌ی M1 رونمایی شدند.تراشه M1 یکی از قرتمند ترین پردازنده های به شمار می آید.

اپل دقایقی قبل در کنفرانس رونمایی از محصولات جدید خود از کامپیوترهای رومیزی iMac با طراحی متفاوت رونمایی کرد. این کامپیوترها برخلاف گذشته در چندین رنگ اشباع‌شده عرضه می‌شوند و اپل می‌گوید که این کامپیوترها با پردازنده‌ی M1 از نو طراحی شده‌اند.

طراحی آی‌مک‌ها شبیه به آیپد پرو شده به‌جای انحنا در لبه‌ها از طراحی فلت بهره می‌برد. حاشیه‌ها باریک شده‌اند. سایز نمایشگر نیز ۲۴ اینچ خواهد بود.

 کامپیوتر iMac  M1 رنگ سبز

آی‌مک‌های جدید به اسپیکرهای قدرتمند، میکروفن بسیار خوب و به گفته‌ی اپل دوربین عالی مجهز شده‌اند. این کامپیوتر از ۶ اسپیکر بسیار قدرتمند که دقت صدای بسیار خوبی نیز دارند بهره می‌برند.

آی‌مک‌های جدید به لطف استفاده از تراشه‌ی ۸‌هسته‌ای M1 در یک ثانیه بالا می‌آیند و در دسترس کاربر قرار می‌گیرند. آی‌مک جدید ۸۵ درصد سریع‌تر از آی‌مک‌های قبلی بوده و گرافیک آن نیز ۲ برابر سریع‌تر از نسل قبلی است. این کامپیوتر در زمینه‌ی هوش مصنوعی ۳ برابر سریع‌تر از نسل گذشته عمل می‌کند. این کامپیوتر بازده بسیار خوبی در نرم‌افزار تدوین ویدیوی فاینال‌کات دارد.

iMac M1 -  آی مک ام وان آبی و صورتی در محیط کار

iMac جدید از نمایشگر ۲۴ اینچی با وضوح 4.5K بهره می‌برد. حاشیه‌ی اطراف نمایشگر بسیار باریک شده، اما در قسمت پایین نمایشگر فضای بزرگی در نظر گرفته شده است. این نمایشگر از فناوری True Tone اپل بهره می‌برد تا کاربر بتواند گرمی رنگ‌ها را در آن تنظیم کند.

اپل به یکی از درخواست‌های مهم کاربران مبنی بر ارتقاء دوربین آی‌مک‌ها واکنش مثبت نشان داده و در آی‌مک جدید علاوه بر دوربین، میکروفن‌ها را نیز ارتقاء داده است تا کاربران بتواند در این کامپیوتر از تماس ویدیویی با کیفیت مطلوب بهره ببرند. رزولوشن دوربین به 1080p ارتقاء یافته و حسگر دوربین نیز بزرگ‌تر شده است.

تمام رنگ های آی مک

آی‌مک جدید به لطف استفاده از تراشه‌ی M1، تنها ۱۱.۵ میلی‌متر ضخامت دارد و بسیار بی‌صدا و خنک کار می‌کند؛ البته کوپرتینونشین‌ها دو فن بسیار کوچک را نیز در این کامیپوتر تعبیه کرده‌اند تا انتقال گرما در کارهای سنگین به خوبی انجام شود.

کابل پاور آی‌مک جدید اپل به‌صورت مغناطیسی و شبیه به کابل‌های قدیمی مگ‌سیف است که به پشت دستگاه متصل می‌شود. درگاه اترنت گیگابیتی نیز به آداپتور برق ورودی متصل شده و کابل مگنتی در واقع نقش اتصال برق و شبکه را ایفا می‌کند. این ویژگی تنها در دو مدل غیرسفارشی بالاتر در دسترس خواهد بود.

مدل پایه‌ی آی‌مک جدید از ۲ درگاه USB 4 با پشتیبانی از تاندربولت ۳ بهره می‌برد؛ اما در دو مدل غیرسفارشی بالاتر، ۲ پورت USB 3 نیز به مجموعه‌ی پورت‌ها افزوده می‌شود.

مدل پایه‌ی آی‌مک‌های جدید دارای ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD است. تراشه‌ی M1 در این مدل از ۷ هسته‌ی گرافیکی قدرت می‌گیرد. توجه داشته باشید که تمام مدل‌های غیرسفارشی آی‌مک جدید از ۸ گیگابایت رم بهره می‌برند؛ اما حافظه‌ی ذخیره‌سازی در گران‌قیمت‌ترین مدل غیرسفارشی به ۵۱۲ گیگابایت می‌رسد.

لولای آی‌مک ام وان اپل - hinge imac m1

اپل در کنار آی‌مک جدید یک کی‌برد و ماوس و ترک‌‌پد جدید نیز رونمایی کرد که از نظر رنگ‌بندی با کامپیوترها هم‌خوانی دارند. صفحه‌کلید جدید اپل از حسگر اثرانگشت تاچ‌آی‌دی بهره می‌برد تا از آن برای لاگین کردن به‌جای ورود رمز عبور استفاده کرد.

قیمت مدل پایه‌ی آی‌مک‌های جدید ۱۲۹۹ دلار است؛ اما دو مدل غیرسفارشی دیگر با برچسب‌های قیمتی ۱۴۹۹ و ۱۶۹۹ دلار وجود دارند. این کامپیوترها از ۳۰ آوریل در دسترس خواهند بود.

این اولین آی‌مک اپل با پردازنده‌ی اپل سیلیکون است، پردازنده‌ای که توسط خود اپل طراحی شده و به یکی از وجه‌تمایزهای اصلی کامپیوترهای اپل با رقبا بدل شده است. اپل اولین‌بار از پردازنده‌ی M1 در لپ‌تاپ‌های مک‌بوک ایر، مک‌بوک پرو و کامپیوتر کوچک Mac Mini استفاده کرد و حالا این پردازنده در آی‌مک پروها و آیپد پرو نیز بهره برده است. اپل سیلیکون برخلاف پردازنده‌های رایج بازار کامپیوتر از معماری مبتنی بر ARM بهره می‌برد. بهای این تغییر بزرگ آن است که باید سیستم‌عامل macOS و نرم‌افزارهای مبتنی بر آن نیز با معماری آرم سازگار شوند. مهم‌ترین مزیت پردازنده‌ی M1  نسبت به رقبا ارائه مصرف پایین‌تر و متقابلا طول عمر باتری بالاتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا