امروز اصلاح کارمزدها و هاردفورک لندن اتریوم انجام می‌شود

هاردفورک لندن اتریوم با تمرکز بر اصلاح هزینه کارمزدها، امروز (پنجشنبه ۱۴ مرداد) فعال و بعد از این به‌روزرسانی، بخشی از ETH از گردش خارج خواهد شد.

به گزارش کوین‌تلگراف و بر اساس شمارش معکوس Ehtereum.org، به‌روزرسانی London اتریوم قرار است امروز، پنجشنبه ۵ آگوست (۱۴ مرداد) فعال شود. در توضیح شمارش معکوس این وب‌سایت عنوان شده است:

به‌روزرسانی لندن قرار است در آگوست ۲۰۲۰۱ (مرداد ۱۴۰۰) روی بلاک شماره‌ی ۱۲,۹۶۵,۰۰۰ در بلاک چین اتریوم فعال شود. این به‌روزرسانی EIP-1559 را معرفی می‌کند که هدفش اصلاح کارمزد در کنار تغییراتی در شیوه مدیریت بازپرداخت Gas و برنامه زمانی رویداد Ice Age است.

طرح بهبود اتریوم شماره ۱۵۵۹ (Ethereum Improvement Proposal 1559) که به‌اختصار با سرواژه EIP 1550 نشان داده می‌شود، قصد دارد به‌صورت مستقیم روی خط‌ مشی مدیریتی کارمزدها توسط شبکه اثر بگذارد. بدین ترتیب، در آینده هر تراکنشی مقداری کارمزد پایه خواهد سوزاند و درنتیجه، عرضه گردش دارایی را کاهش و به کاربران امکان خواهد داد تا با پیشنهاد انعام، کمک کنند تأیید سریع‌تر و متناسب با تقاضای شبکه انجام شود. علاوه بر این، بر اساس پستی که توسط Ethereum Foundation در میانه‌ی ماه جولای (ابتدای مرداد) منتشر شد، هاردفورک لندن اتریوم، شامل دیگر طرح‌های بهبود نظیر EIP-3541 خواهد شد.

کاربری در توییتر با نام کاربری Korpi نکات مهمی درباره EIP-1559 در یک رشته توییت عنوان کرده است:

طرح EIP-1559 پنجشنبه فعال می‌شود و من متوجه شدم که بسیاری از افراد برداشت‌های نابجایی از طرح داشتند. فراموش نکنید:

  • این طرح به‌صورت پیش‌فرض قصد ندارد ETH را تورم‌زا کند.
  • این طرح بنا ندارد عرضه ETH را تا ۹۰ درصد کاهش بدهد.
  • هنوزم رشد اتریوم صعودی خواهد بود.

چرا؟

این حساب کاربردی در ادامه بحث گفت: «چیزی که باعث همه‌ی این هیجانات شده، موضوع سوختن ETH است.»

وی در ادامه توضیح داد:

بعد از EIP-1559 بخشی از کارمزد تراکنش خواهد سوخت و از گردش حذف خواهد شد؛ اما این بدین معنا نیست که ETH فورا تبدیل به یک دارایی تورم‌زا خواهد شد. برای تورم‌زا شدن، باید مقدار ETH سوخته بیشتر از مقدار ETH اهداشده به‌عنوان پاداش استخراج بلاک باشد.

هاردفورک لندن اتریوم بخشی از ماجراجویی Ethereum 2.0 است که به‌کلی شیوه‌ی اجماع شبکه را از اثبات کار (PoW) به اثبات بر سهام (PoS) تغییر خواهد داد.

خروج از نسخه موبایل