آموزشآموزش کامپیوتر

آموزش تبدیل فایل ورد به پاورپوینت

با تبدیل یک فایل پاورپوینت به ورد می‌توان آن را قابل ویرایش کرد. باید بدانید که عکس این مورد نیز قابل انجام است؛ یعنی می‌توان فایل ورد را به فایل پاورپوینت تبدیل کرد.

هرگاه برای ساخت یک فایل پاورپوینت به متنی که در یک سند ورد ذخیره شده است نیاز دارید یا فکر کردید که بهتر است فایل ورد  را به شکل پاورپوینت ارائه بدهید، می‌توانید فرمت فایل ورد را به پاورپوینت تبدیل کنید. در ابتدای مطلب باید اشاره کنیم این کار تنها در صورتی قابل انجام است که حساب کاربری مایکروسافت داشته باشید و فایل ورد شما به زبان انگلیسی باشد.

برای تبدیل اسناد ورد به پاورپوینت باید چند نکته را به خاطر بسپارید. این قابلیت از اوایل سال ۲۰۲۱ شروع به کار کرد و ممکن است با گذشت زمان به‌روز شود:

  • قابلیت تبدیل ارائه‌های پاورپوینت در حال حاضر فقط در فرمت ورد برای وب (Word for Web) موجود است.
  • این گزینه در حال حاضر فقط برای متون انگلیسی قابل انجام است.
  • این ویژگی در حال حاضر هنگام استفاده از مرورگرهای سافاری یا اینترنت اکسپلورر در دسترس نیست.
  • در زمان نوشتن این مطلب، محتوای متنی فقط برای export در دسترس است و اگر محتوای رسانه‌ای در سند ورد دارید، باید پس از تبدیل ورد به پاورپوینت آن را جداگانه به پاورپوینت اضافه کنید.

نحوه تبدیل ورد به پاورپوینت در وب

اکنون که شرایط را می‌دانید، به وب‌سایت Microsoft Office بروید، به حساب کاربری خود وارد شوید و سند متنی را در مایکروسافت ورد باز کنید. لازم نیست پاورپوینت را در برگه یا پنجره دیگری باز کنید.

تبدیل ورد به پاورپوینت


در مایکروسافت ورد روی File، سپس Export کلیک و گزینه Export to PowerPoint Presentation را انتخاب کنید.

تبدیل ورد به پاورپوینت


با این کار یک پنجره  پاپ‌آپ با مجموعه‌ای از تم‌ها باز خواهد شد. پس از انتخاب تم مورد نظر، روی دکمه‌ی Export کلیک کنید. اگر دوست داشتید می‌توانید تم پاورپوینت را پس از Export کردن تغییر بدهید.

تبدیل ورد به پاورپوینت


بعد از چند لحظه اعلانی دریافت می‌کنید که به شما می‌گوید فایل جدیدتان آماده است. روی دکمه Open Presentation کلیک کنید.

تبدیل ورد به پاورپوینت


در یک برگه جدید نمایش اسلاید در مایکروسافت پاورپوینت برای وب باز می‌شود.

تبدیل ورد به پاورپوینت


ارائه شما به‌طور خودکار در OneDrive با همان نام فایل ورد آن ذخیره خواهد شد. اگر سند خود را نام‌گذاری نکرده‌ باشید، نام آن به‌ شکل پیش‌فرض Document 1 انتخاب خواهد شد. با کلیک روی نام فایل در گوشه بالایی سمت چپ می‌توانید یک نام جدید به آن بدهید.

تبدیل ورد به پاورپوینت

بسته به نوع تم انتخابی شما، استایل‌هایی مانند عنوان و اعداد نیز باید به همین ترتیب اضافه شوند. به‌ خاطر داشته باشید که ممکن است پس از Export فایل نیاز باشد یک سری تغییرات روی آن اعمال کنید؛ پس حتما فایل نهایی را بررسی کنید.

منبع
howtogeek

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا