معرفی نسل جدید سوبارو WRX با طراحی مدرن و پیشرانه ۲۷۱ اسب بخار

سوبارو WRX مدل ۲۰۲۲ با ظاهر و پیشرانه و پلتفرم جدید معرفی شد و از پیشرانه‌ی ۲٫۴ لیتری با ۲۷۱ اسب بخار قدرت، سیستم چهارچرخ محرک، جعبه‌دنده CVT و قابلیت‌ سفارشی‌سازی حالت رانندگی بهره می‌برد.

نسل پنجم خودروی چهارچرخ محرک سوبارو WRX بالاخره معرفی شد. به گزارش موتوروان، سوبارو WRX مدل ۲۰۲۲ با ظاهر جدید در داخل و خارج رونمایی شد که با پلتفرم و پیشرانه‌ی جدید همراه شده است. این خودرو در نگاه اول کاملاً آشنا به نظر می‌رسد؛ اما سوبارو برای بهبود عملکرد خود فراتر از افزودن قدرت بیشتر، چند تغییر ایجاد کرد. این خودروساز همچنین جدیدترین مدل GT را برای سال ۲۰۲۲ معرفی کرد.

سوبارو حجم پیشرانه‌ی توربوشارژ چهار سیلندر WRX مدل ۲۰۲۲ را از ۲ به ۲٫۴ لیتر افزایش می‌دهد. قدرت پیشرانه‌ی جدید ۲۷۱ اسب بخار و گشتاور آن ۳۴۹ نیوتن‌متر در محدوده‌ی ۲۰۰۰ تا ۵۲۰۰ دور بر دقیقه است. گشتاور بدون تغییر نسبت به مدل نسل چهارم است؛ اما WRX جدید سه اسب بخار قدرت بیشتر تولید می‌کند. پیشرانه‌ی جدید با جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی یا جعبه‌دنده اسپرت و CVT سوبارو جفت می‌شود که قدرت را از طریق سیستم AWD سوبارو به چرخ‌های خروجی می‌فرستد. جعبه‌دنده CVT مجهز به حالت دستی هشت سرعته است که از طریق اهرم تعویض دنده بغل فرمان در دسترس قرار می‌گیرد. خنک‌کننده‌ی (کولر) خارجی روغن جعبه‌دنده نیز در این نسل جدید وجود دارد.

پیشرانه‌ی جدید ممکن است برای برخی ناامیدکننده باشد؛ اما مدل ۲۰۲۲ سوبارو WRX روی پلتفرم جهانی خودروساز ژاپنی سوار می‌شود و چند پیشرفت به همراه دارد. شاسی جدید با افزایش ۲۸ درصدی سختی پیچشی کلی و افزایش ۷۵ درصدی استحکام محل نصب سیستم تعلیق سفت‌تر از قبل است و به کاهش مرکز ثقل خودرو کمک می‌کند. سوبارو میله‌ی تثبیت‌کننده‌ی ‌عقب را به جای شاسی فرعی، روی بدنه نصب می‌کند.

سوبارو WRX مدل ۲۰۲۲ را می‌توان تکامل‌یافته نامید؛ اما کاملاً جدید است. چراغ‌های جلوی LED جدید به‌خوبی جلوپنجره شش‌ضلعی سوبارو را نشان می‌دهد که بزرگ‌تر از مدل نسل چهارم است. ورودی هوای بزرگ و پهن روی کاپوت بر ظاهر خشن این مدل تأکید می‌کند. در عقب نیز همین‌طور است و چراغ‌های عقب جدید که برای درخشش بهتر مانند ماگمای آتشفشانی طراحی شده‌اند، عناصر مربوط به طراحی ظاهری خودرو را برجسته می‌کنند. سوبارو تغییرات دیگری نیز در برخی قسمت‌ها اعمال کرد؛ از جمله این تغییرات می‌توان به استفاده از آلومینیوم برای گل‌گیرهای جلو اشاره کرد که ۵ کیلو از وزن کلی خودرو کم می‌کند.

یکی از جدیدترین تغییرات برای سال ۲۰۲۲، معرفی تیپ GT است. این مدل فقط با جعبه‌دنده اتوماتیک موجود است؛ اما از کمک‌فنرهای کنترل الکترونیکی بهره می‌برد. این مدل دارای سه حالت رانندگی کامفورت، نرمال و اسپرت است و از ماژول جدیدی با نام «انتخاب حالت رانندگی» همراه می‌شود که ۴۳۰ گزینه‌ی مختلف سفارشی‌سازی در اختیار رانندگان قرار می‌دهد. صندلی‌های Recaro منحصر به این مدل هستند و دارای صندلی راننده قابل تنظیم برقی هشت جهته با چرم مصنوعی مشکی و دوخت متضاد قرمز است. این مدل از رینگ‌های اختصاصی ۱۸ اینچی خاکستری مات با لاستیک‌های تابستانی ۲۴۵٫۴۰ R18 استفاده می‌کند. مدل‌های غیر GT به‌عنوان آپشن، رینگ‌های آلیاژی ۱۷ یا ۱۸ اینچی دریافت می‌کنند.

در داخل کابین، سوبارو WRX مدل ۲۰۲۲ با چیدمانی کاملاً جدید از مسافران استقبال می‌کند. صفحه‌نمایش ۱۱٫۶ اینچی برای سیستم سرگرمی وجود دارد. قابلیت سازگاری و اتصال به اندروید اتو و اپل کارپلی، اتصال بلوتوث و موارد دیگر از جمله امکانات استاندارد هستند. آپشن‌ها شامل سیستم صوتی هارمن کاردن با ۱۱ بلندگو می‌شود. خودروی WRX با فناوری دستیار راننده سوبارو آی‌سایت (EyeSight) همراه خواهد بود.

سوبارو هیچ اطلاعاتی درباره‌ی قیمت این خودرو ارائه نکرده است؛ اما مدل ۲۰۲۱ با قیمتی بیش از ۲۷ هزار دلار به فروش می‌رسد. قیمت مدل ۲۰۲۲ ممکن است کمی افزایش یابد؛ اما انتظار نداریم افزایش چشم‌گیری داشته باشد. با معرفی مدل جدید WRX، بالاخره می‌توانیم توجه خود را به انتظار برای داغ‌ترین و اسپرت‌ترین نسخه WRX STI معطوف کنیم. شایعات حاکی از آن است که این مدل در تابستان سال آینده معرفی خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل