معرفی نخستین ابرخودرو برقی هندوستان با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار

ابرخودروی الکتریکی شرکت هندی مِین متال موتورز با نام آزانی همراه پیشرانه ۱۰۰۰ اسب بخار تولید خواهد شد.

وقتی بخواهیم درباره‌ی خودروسازان هندی صحبت کنیم؛ به احتمال زیاد برندهای تاتا، ماهیندرا و همچنین ماروتی سوزوکی به عنوان نام اول صنعت خودروسازی هندوستان، موضوع گفتگوی خواهند بود.

اما حالا بازیگری نسبتاً جدید با نام مِین متال موتورز (Mean Metal Motors) در بازار هندوستان ظهور کرده است. پیش‌تر و در سال ۲۰۱۵ گزارشی درباره‌ی این شرکت و خودروی M-Zero، به عنوان اولین ابرخودروی هندوستان منتشر شده بود. حالا شرکت مِین متال موتورز قدمی رو به جلو برداشته و خودروی آزانی (Azani) را به عنوان هایپرکاری الکتریکی و با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار معرفی کرد.

ار نظر فنی ادعا می‌شود که آزانی مشخصات بسیار حیرت‌انگیزی دارد. به غیر از قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن‌متری که حاصل فعالیت موتورهای الکتریکی است؛ حداکثر سرعت آزانی ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت بوده و در ۲/۱ ثانیه به سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. علاوه بر این ادعا شده که باتری ۱۲۰ کیلووات ساعتی آن با یک بار شارژ کامل، ۵۲۳ کیلومتر ماندگاری خواهد داشت. همه‌ی این ارقام در وب‌سایت مِین متال موتورز و همانند تسلا فهرست شده‌اند.

به غیر از اعداد و ارقام یادشده، شرکت مِین متال موتورز می‌گوید که آزانی از شاسی آلومینیومی اسکیت‌بوردی بهره می‌برد و به همین خاطر شاسی مزبور برای ساخت مدل‌های دیگر نیز بسیار کاربردی و انعطاف‌پذیر خواهد بود. همچنین شرکت مِین متال موتورز از قطعات مدولار در هایپرکار خود بهره برده و ادعا می‌شود که این اقدام تفاوت ارزش فروش و هزینه‌های مستقیم تولیدکننده را ۲۵ درصد کاهش می‌دهد.

آزانی مانند تمام خودروهای جدید امکانات و فناوری‌های پیشرفته‌ای دارد؛ اما یکی از مواردی که شرکت مِین متال موتورز به آن می‌بالد، استفاده از هوش مصنوعی در کارخانه‌ی کوچک آن‌ها به منظور افزایش کارایی و کاهش هزینه‌ها است. آزانی به شکل OTA به‌روزرسانی‌های مرتبط به خود را دریافت می‌کند. از نظر ظاهری ما قضاوت را به شما می‌سپاریم؛ اما اجازه دهید به شما بگوییم که شکل کلی آزانی (بخصوص نمای رو برو)، برگرفته از لوگوی شرکت سازنده است.

شرکت مِین متال موتورز هنوز زمان عرضه‌ی آزانی و قیمت آن را مشخص نکرده؛ اما امکان پیش خرید آن وجود دارد.

خروج از نسخه موبایل