احتمال خرید برند خودروسازی توسط هواوی

طبق شایعه‌ای جدید، هواوی در حال مذاکره برای خرید برند خودروسازی در چین است. احتمال می‌رود قرارداد بین هواوی و این شرکت تا تیر یا مرداد امسال نهایی شود.

فوریه‌ی سال جاری میلادی (بهمن و اسفند ۱۳۹۹) گزارشی اعلام کرد هواوی قصد دارد افزون‌بر فعالیت‌های فعلی‌اش، روی صنعت خودرو نیز متمرکز شود. هواوی، بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده‌ی تجهیزات مخابراتی در دنیا، ماه گذشته‌ی میلادی بیان کرد فروش خودرو کراس‌اور Seres SF5 را آغاز می‌کند. اکنون در گزارشی جدید اعلام شده است این شرکت چینی می‌خواهد در صنعت خودرو گسترده‌تر فعالیت کند.

به‌نوشته‌ی موتور وان‌، هواوی مذاکراتش را با Chongqing Sokon آغاز کرده است تا بخش اعظم سهام یکی از زیرشاخه‌های آن، یعنی Chongqing Jinkang New Energy Automobile را بخرد. رویترز مدعی است این جزئیات را از دو نفر شنیده است که اطلاعات مستقیم از این ماجرا دارند؛ ولی این خبر هنوز رسمی نشده است. Seres یکی از دارایی‌های اصلی برند محسوب می‌شود.

رویترز می‌گوید هر دو شرکت شایعه‌ها را رد کرده‌اند و فردی به‌نمایندگی از هواوی گفته است هواوی خودرو تولید نمی‌کند و به‌دنبال خرید بخش غالب سهام نیست. Chongqing Sokon نیز فعلا ترجیح داده است به درخواست خبرنگاران پاسخ ندهد.

تحلیلگران بازار می‌گویند هواوی به‌لطف حضور در صنعت خودرو، می‌تواند کاهش تولید گوشی هوشمند در نتیجه‌ی تحریم‌‌های سخت ایالات متحده را جبران کند. هواوی اخیرا اعلام کرده است به‌موجب قراردادی تجاری قرار است سیستم اطلاعات‌سرگرمی اختصاصی Huawei Inside را برای خودروهای سه برند تأمین کند. خرید احتمالی برندی کوچک در صنعت خودرو، قدمی منطقی برای هواوی به‌حساب می‌آید.

طبق ادعای رویترز، ریچارد یو در‌حال‌حاضر رهبری مذاکراتی را برعهده دارد که ممکن است به خرید Chongqing Jinkang New Energy Automobile منتهی شود. او یکی از مدیران اجرایی تأثیرگذار تاریخ هواوی محسوب می‌شود و مسئول تغییر رویکرد هواوی برای توجه نشان‌دادن به صنعت خودرو است.

براساس شایعه‌ها، هواوی قصد دارد تا جولای ۲۰۲۱ (تیر و مرداد ۱۴۰۰) قراردادی با Chongqing Jinkang New Energy Automobile امضا کند. هواوی می‌خواهد فعلا به فروش خودرو Seres SF5 در برخی از فروشگاه‌هایش در چین ادامه دهد. قیمت مدل 4WD خودرو مذکور ۲۴۶،۸۰۰ یوان (تقریبا ۳۸،۰۰۰ دلار) و قیمت مدل 2WD حدودا ۲۱۶،۸۰۰ یوان (۳۳،۳۶۱ دلار) است.

خروج از نسخه موبایل