اخبار خودرو

رونمایی از طرح پیش‌تولید شاسی بلند برقی هوندا برای عرضه در سال ۲۰۲۲

هوندا در نمایشگاه خودرو شانگهای مدل مفهومی کراس‌اور برقی E:Prototype را برای بازار چین رونمایی کرد که تا بهار سال ۲۰۲۲ به مرحله‌ی تولید نهایی می‌رسد.

هوندا شاسی‌بلند برقی E:Prototype را در نمایشگاه خودرو شانگهای به‌عنوان پیش‌نمایش این شرکت برای کراس‌اور الکتریکی آینده معرفی کرد. به‌گزارش موتوروان، نسخه تولیدی این خودرو الکتریکی برای فروش در بازار چین تا بهار سال ۲۰۲۲ آماده می‌شود.

نمای جلو پروتوتایپ شاسی بلند برقی هوندا / Honda SUV E:Prototype Concept

شکل کلی E:Prototype یادآور نسل بعدی هوندا HR-V است؛ اما طراحان چراغ‌های زیادی به آن اضافه کرده‌اند. چراغ‌های جلو کوچکی در گوشه‌ها وجود دارد و نوارهای LED بدون اینکه در مرکز به‌هم برسند، در امتداد لبه کاپوت قرار می‌گیرند. آرم «H» هوندا نیز روشن است. حتی بیشتر چراغ‌های LED در بخش تحتانی سپر جلو در کناره‌های ورودی‌های هوا ظاهر می‌شوند.

کناره‌های این خودرو مفهومی به‌غیر از چین‌هایی در امتداد شانه، تا حد زیادی بدون تزیین هستند. نوار روشنایی در لبه پایین بدنه خودرو وجود دارد. قسمت عقب ستون C زاویه‌دار است و چراغ‌های عقب تمام‌عرضی وجود دارد. ظاهر طراحی بسیار ساده و دقیق به‌نظر می‌رسد. این شرکت تصویری از فضای داخل کابین E:Prototype ارائه نمی‌دهد؛ اما می‌گوید از نسل سوم نرم‌افزار هوندا کانکت بهره می‌برد که از به‌روزرسانی‌های بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

هوندا جزئیات پیشرانه را نیز ارائه نمی‌دهد، اما می‌گوید سرنشینان خودرو لذت رانندگی را به‌وفور احساس خواهند کرد. نسخه‌ی تولیدی E:Prototype در ۵ سال آینده یکی از ۱۰ خودرو هوندا در چین خواهد بود. هم‌اکنون، برنامه‌ی هوندا مشخص نیست و ممکن است هرکدام از این ۱۰ مدل راهی بازار ایالات متحده هم شوند. هوندا در نمایشگاه خودرو شانگهای نسخه پلاگین هیبریدی کراس‌اور Breeze را نیز رونمایی کرد. این مدل یک بخش الکتریکی دوموتوره در سیستم محرکه دارد. فروش این خودرو پلاگین هیبریدی از نیمه دوم سال ۲۰۲۱ در چین آغاز می‌شود.

نمای عقب پروتوتایپ شاسی بلند برقی هوندا / Honda SUV E:Prototype Concept

در سال ۲۰۲۰، هوندا همکاری خود را با جنرال موتورز برای استفاده از باتری‌های آلتیوم (Ultium) و پلتفرم ماژولار خودرو الکتریکی برای دو مدل اعلام کرد. این محصولات فقط ساخت جنرال موتورز با لوگو هوندا نیستند؛ زیرا هوندا از معماری متناسب با انتظارات مصرف‌‌کنندگانش استفاده می‌کند و از طراحی منحصربه‌فرد خود بهره می‌برد. جنرال موتورز، تنها این وسایل نقلیه را تولید خواهد کرد.

منبع
motor1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا