اخبار خودرو

تصویب لایحه منع فروش خودروی بنزینی تا سال ۲۰۳۰ در واشینگتن

سنای واشینگتن به ممنوعیت فروش خودروی بنزینی تا سال ۲۰۳۰ رأی موافق داده است. این لایحه که هنوز به تأیید فرماندار واشینگتن نرسیده، ممکن است دردسرهایی برای برخی از برندهای خودروساز مثل GM ایجاد کند.

مقامات ایالت‌های کالیفرنیا و ماساچوست آمریکا مدتی پیش دستور دادند فروش خودروی بنزینی تا سال ۲۰۳۵ ممنوع شود. به گزارش انگجت، به‌ نظر می‌رسد برخلاف آنچه فکر می‌کردیم، زمان‌بندی اجرایی شدن قانون جدید در دو ایالت مذکور محتاطانه بوده است؛ زیرا بر اساس زیرا گزارشی، مجلس و سنای ایالت واشینگتن به لایحه‌ی «خودروهای پاک ۲۰۳۰» که فروش خودروهای بنزینی را از سال ۲۰۳۰ به بعد ممنوع می‌کند، رأی موافق داده است.

بدین ترتیب از سال ۲۰۳۰ به بعد ساکنان واشینگتن صرفا می‌توانند خودروی برقی بخرند. این قانون خودروهایی که در ایالت‌های دیگر خریداری و به واشینگتن وارد می‌شوند نیز در بر می‌گیرد. قانون جدید واشینگتن صرفا در شرایطی عملیاتی می‌شود که این ایالت مالیاتی که برای مسافت طی‌شده توسط خودروهای برقی پیشنهاد شده است تأیید کند. از این مالیات برای کمک به تأمین اعتبار زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل استفاده خواهد شد. تا زمان نوشته شدن این مقاله، جی اینسلی، فرماندار ایالت واشینگتن، لایحه‌ی جدید را امضاء نکرده است.

امضاء لایحه‌ی جدید توسط جی اینسلی، واشینگتن را از ایالت‌های دیگر در زمینه‌ی ممنوع کردن فروش خودروی بنزینی جلو می‌اندازد. همچنین این اتفاق واشینگتن را به نخستین ایالتی در آمریکا تبدیل می‌کند که قانون منع فروش خودروی بنزینی را از طریق رأی‌گیری ثبت می‌کند؛ نه فرمان اجرایی. ثبت قانون از طریق رأی‌گیری، لغو یا اصلاح آن را برای فرمانداران آینده‌ی واشینگتن سخت‌تر می‌کند.

قانون جدید واشینگتن ممکن است مشکلاتی برای شماری از برندهای فعال در صنعت خودرو ایجاد کند. فورد، مینی، ولوو و دیگر شرکت‌های خودروساز برنامه دارند تا سال ۲۰۳۰ تمام یا بخش اعظم تولیدات خود را به خودروهای برقی اختصاص بدهند؛ اما انتظار نمی‌رود که جنرال موتورز بتواند تا سال ۲۰۳۰ تمام خودروهایش را برقی کند.

قانون جدید واشینگتن ممکن است جنرال موتورز و چند برند دیگر را مجبور به توقف عرضه‌ی برخی از خودروهایشان در این ایالت بکند. این موضوع قطعا اهمیت زیادی دارد؛ حتی اگر در آن زمان خودروهای بنزینی در اقلیت باشند. قانون واشینگتن ممکن است انگیزه‌ی شرکت‌ها برای تولید سریع‌تر خودروی برقی را بالا ببرد و به وضع قوانینی مشابه در دیگر ایالت‌ها منتهی شود.

منبع
engadget

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا