اخبار خودرو

معرفی کیا سراتو / فورته K3 مدل ۲۰۲۲

سدان اندازه متوسط و پرفروش کیا برای سال ۲۰۲۲ تغییر چهره خواهد داد. سراتو جدید، ویژگی‌های اسپرت بیشتری نسبت به گذشته خواهد داشت.

به نشر از موتوروان سراتو، یکی از پرفروش‌ترین خودروهای کیا در بازار جهانی است. این محصول، با نام‌ فورته در آمریکا و K3 در شرق آسیا فروخته می‌شود. نسل اول سراتو، سال ۲۰۰۳ معرفی شد و از سال ۲۰۱۸ تاکنون با نسل چهارم تولید می‌شود. این مدل در کنار هیوندای الانترا، رقبای کره‌ای تویوتا کرولا و هوندا سیویک محسوب می‌شوند.

نسخه ۲۰۲۲ از نسل چهارم کیا سراتو، چراغ‌های باریک‌تری نسبت به مدل قبلی دارد. دیگر تغییر مهم، نصب LED به شکل خط‌چین‌های موازی در کاسه‌چراغ‌ها است که روشنایی روز را تأمین خواهد کرد. نشان تجاری جدید کیا همراه‌با خطوط برجسته روی کاپوت و سپر، دیگر تفاوت‌های سراتو ۲۰۲۲ با مدل ۲۰۲۱ هستند.

نمای پشت کیا سراتو / فورته K3 مدل ۲۰۲۲ معرفی شد

در نمای پشت، تفاوت چندانی بین سراتو جدید و نسخه قدیمی دیده نمی‌شود. چراغ‌های عقب هم مشابه هستند؛ اما سپر و جایگاه خروجی اگزوز تغییر کرده است تا شباهت‌هایی با جلوپنجره تداعی کند.

طراحان کیا، صرفا با چند تغییر جزئی برای چیدمان کلیدها و نصب نمایشگر لمسی بزرگ‌تر، فضای داخلی سراتو ۲۰۲۲ را ارتقا داده‌اند. این خودرو در نسخه آپشنال، فراتر از یک سدان کامپکت خانوادگی است و ضمن الگوبرداری از سبک طراحی بی‌ام‌و، چشم‌نواز و جوان‌پسند به نظر می‌رسد.

نمای کابین کیا سراتو / فورته K3 مدل ۲۰۲۲ معرفی شد

مدل ۲۰۲۲ احتمالا از پیشرانه‌های فعلی شامل ۲ لیتر تنفس طبیعی ۱۴۷ اسب‌بخار و ۱٫۶ لیتر توربوشارژ ۲۰۰ اسب‌بخار استفاده خواهد کرد که سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۸ و ۷ ثانیه فراهم می‌کنند. میانگین مصرف سوخت سراتو، ۸ لیتر در صد کیلومتر است.

با توجه به بازار رقابتی سدان‌های اندازه متوسط در سطح جهانی، احتمالا سراتو ۲۰۲۲ افزایش قیمت نخواهد داشت و مشابه مدل ۲۰۲۱ با آستانه قیمت ۱۸ تا ۱۹ هزار دلار فروخته خواهد شد. همچنین نسخه GT با امکانات بیشتر، حدود ۲۴ هزار دلار قیمت خواهد داشت. سراتو یا فورته تقریبا در سراسر جهان به جز اروپا عرضه می‌شود. کیا برای قاره سبز، خودرویی ویژه به نام سید (Ceed) دارد که دارای بدنه هاچبک و ابعاد کوچک‌تر است.

منبع
motor1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا