اخبار خودرو

فورد موستانگ باز هم پرفروش ترین اتومبیل اسپرت در جهان را از آن خود کرد

فورد موستانگ با فروش بیش از ۸۰ هزار دستگاه در سراسر جهان بازهم عنوان پرفروش‌ترین خودرو اسپرت جهان و برای ششمین سال پیاپی عنوان پرفروش‌ترین کوپه اسپرت جهان را از‌آنِ خود کرد.

فوردموستانگ پنجاه‌و‌هفتمین سالگرد تولدش را ۱۷ آوریل امسال جشن می‌گیرد و اخبار خوشی برای این مدل نمادین وجود دارد. به‌گزارش موتوروان، این خودرو دومین سال پیاپی عنوان پرفروش‌ترین و ششمین سال پیاپی عنوان پرفروش‌ترین کوپه اسپرت جهان را به‌دست آورد.

نمای جلو فورد موستانگ مک وان / Ford Mustang Mach 1 زرد رنگ

سال ۲۰۲۰، ۸۰ هزار و ۵۷۷ دستگاه موستانگ در سطح جهان فروخته شد. بر‌اساس تحقیقات تحلیلگران صنعت در IHS Markit، این خودرو اسپرت ۱۵/۱ درصد از سهم بازار كوپه‌های اسپرت جهان را در‌اختیار داشت كه از ۱۴/۸ درصد در سال ۲۰۱۹ بیشتر بود. سال ۲۰۲۰، موستانگ به‌ویژه در اروپا محبوب شده است؛ به‌طوری‌که درمقایسه‌با سال ۲۰۱۹ فروشش در مجارستان ۶۸/۸ درصد و در هلند ۳۸/۵ درصد و در دانمارک ۱۲/۵ درصد افزایش یافت.

تحویل‌های انجام‌شده نشان می‌دهد فورد ۶۱،۰۹۰ دستگاه موستانگ را در آمریکا جابه‌جا کرد که درمقایسه‌با سال قبل از کاهش ۱۵/۷ درصدی حکایت می‌کند. در تگزاس  ۸،۶۰۰ نمونه از این مدل ارائه شده و بیشترین محبوبیت را داشته است. ناگفته نماند کالیفرنیا و فلوریدا به‌ترتیب با ۶،۲۰۰ و ۵،۸۶۴ دستگاه دومین و سومین مناطق محبوب این خودرو بوده‌اند.

فورد مطمئنا سال گذشته دلیل قانع‌کننده‌ای برای جشن‌گرفتن سهم موستانگ از بازار جهانی داشت؛ اما فروش واقعی این مدل در حال کاهش است. سال ۲۰۱۹، فورد ۱۰۲،۰۹۰ دستگاه از خودرو اسپرت را در سراسر جهان فروخت که تقریبا ۲۷ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ بود. همچنین سال ۲۰۱۸،  این شرکت ۱۱۳،۰۶۶ دستگاه به مشتریان تحویل داد که تقریبا ۴۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ است.

فرمان و کابین فورد موستانگ مک وان / Ford Mustang Mach 1 زرد رنگ

در سه‌‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۱، فورد ۱۷،۲۷۴ دستگاه موستانگ را تحویل مشتریان داد که درمقایسه‌با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۴/۴ درصدی را نشان می‌دهد. در مقام مقایسه بد نیست بدانید دوج ۱۵،۰۹۶ دستگاه چلنجر را در فصل اول سال جاری تحویل مشتریان داد که درمقایسه‌با مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش یافته است. کامارو با ۷،۰۸۹ دستگاه فروش و افت ۱/۳ درصدی بدترین آمار فروش در میان مشهورترین کوپه‌های اسپرت جهان را به نام خود ثبت کرده است.

منبع
motor1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا