اخبار خودرو

ماشین خانواده هیوندای با نام آلکازار معرفی شد

جدیدترین شاسی‌بلند هیوندای، محصولی برای مصارف خانوادگی است که می‌تواند با سه ردیف صندلی تولید شود. آلکازار، مخصوص بازارهای اقتصادی مثل هند، عرضه خواهد شد.

کشور هند، یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان دنیا است. بسیاری از برندهای مشهور جهان، کارخانه‌های متعدد در هندوستان دارند و محصولاتی مخصوص بازار این منطقه و کشورهای اطراف آن تولید می‌کنند. هیوندای، رنو، سوزوکی، فورد، تویوتا، فولکس‌واگن، اشکودا و هوندا در هند فعال هستند. این کشور با جمعیتی نزدیک به ۱٫۳ میلیارد نفر، تا سال ۲۰۲۶ به سومین خودروساز بزرگ جهان، بعد از چین و امریکا تبدیل خواهد شد.

آلکازار، براساس دیگر محصول مخصوص بازار هند، هیوندای کرتا (Creta) ساخته می‌شود؛ اما بدنه‌ای بزرگ‌تر با طول محور ۲,۷۶۰ میلی‌متر دارد که امکان تولید با سه ردیف صندلی را فراهم می‌کند. این خودروها، در طراحی بیرونی و ادوات ظاهری مثل چراغ‌ها و سپرها، کاملا مشابه هستند.

نمای پشت  Hyundai Alcazar هیوندای آلکازار 2021

پیشرانه‌ی مورد استفاده برای آلکازار، دو لیتر تنفس طبیعی با قدرت ۱۵۷ اسب‌بخار و گشتاور ۱۹۲ نیوتن‌متر است. این شرایط، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۱۰ ثانیه فراهم خواهد کرد که برای یک کراس‌اور خانوادگی با قیمت اقتصادی، ایده‌آل خواهد بود. نسخه‌ی گران‌تر، مجهز به موتور ۱٫۵ لیتر توربو دیزل با قدرت ۱۱۳ اسب‌بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر نیز ساخته می‌شود. خودروهای جدید هیوندای، همراه جعبه‌دنده دستی یا خودکار ۶ سرعته تولید خواهند شد.

خریدار آلکازار، می‌تواند امکانات ویژه برای این خودرو سفارش دهد. مثلا نمایشگر لمسی ۱۰٫۲۵ اینچ، سقف پانورامیک، پنل پشت فرمان دیجیتال، دوربین ۳۶۰ درجه، شارژر بی‌سیم برای گوشی هوشمند، صندلی‌های لوکس با پوشش چرم، آپشن‌های خاص آلکازار هستند.

آستانه قیمت آلکازار در بازار هند، ۱٫۵ میلیون روپیه معادل ۲۰ هزار دلار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا