اخبار خودرو

۶۶۰۰ دستگاه موستانگ مک ای در فصل اول ۲۰۲۱ فروخته شد

هم‌زمان با افزایش فروش محصولات فورد در آمریکا، فروش خودروی الکتریکی موستانگ Mach-E طی سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ به ۶۶۱۴ دستگاه رسید. تسلا نیز با افزایش تحویل خودرو در این فصل مالی مواجه شد.

فروش فورد در بازار ایالات متحده طی ماه مارس بیش از ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. به گزارش insideevs، افزایش فروش خودرو به فورد اجازه داد با تولید مجموع ۴۹۵,۹۲۴ دستگاه (۱٫۱ درصد افزایش نسبت به سال قبل)  سه‌ماهه‌ی اول مثبتی پشت سر بگذارد.

خودروی الکتریکی فورد موستانگ Mach-E رکورد فروش ۶۶۱۴ دستگاه را در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ ثبت کرد؛ اما آمار تولید ماهانه‌ی ۲۶۳۷ دستگاه مک ای، نشان داد فروش آن در ماه مارس کمتر از ماه فوریه بود. فورد Mach-E حدود ۱٫۳ از کل فروش فورد در ماه مارس را به خود اختصاص داد که در مقایسه با ماه فوریه، افزایش ۲٫۴ درصدی نشان می‌دهد.

از جنبه‌ی مثبت هم می‌توان به این گزارش نگاه کرد؛ مسئولان فورد می‌گویند خودروی تمام‌برقی موستانگ Mach-E فقط حدود ۷ روز در نمایندگی‌های فروش باقی می‌ماند؛ این بدان معنی است که تقاضای زیادی برای خرید وجود دارد. علاوه بر این، نزدیک به ۷۰ درصد خریداران Mach-E از برندهای رقابتی هستند؛ چیزی که همیشه تولیدکنندگان را خوشحال می‌کند.

نکته‌ی مهم دیگر اینکه فروش خودروهای الکتریکی در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری رکورد جدیدی به ثبت رسانده که ۲۵,۹۸۰ دستگاه است (افزایش ۷۴٫۱ درصدی نسبت به سال گذشته). این بخش شامل خودروهای هیبریدی مانند F-150 پاوربوست هیبرید و همچنین مدل‌های هیبریدی اسکیپ و اکسپلورر می‌شود.

از نظر تولید، به نظر می‌رسد که موستانگ Mach-E در ماه مارس به رکورد بیش از ۶۷۰۰ دستگاه رسیده است. ماتیاس اشمیت، تحلیلگر صنعت خودرو از تولید ۱۴,۸۰۵ دستگاه فورد موستانگ Mach-E در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۱ خبر داد.

رکورد جدید تسلا

تسلا به‌تازگی گزارش تولید و تحویل خودروهای خود را در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۱ منتشر کرد. به گزارش insideevs، تسلا با تحویل ۱۸۴,۸۰۰ دستگاه خودرو مدل Y، مدل ۳، مدل S و مدل X در سراسر جهان، سطح انتظارات را جابه‌جا کرد. هدف تسلا در این فصل دستیابی به فروش بین ۱۶۰ هزار تا ۱۸۸ هزار دستگاه بود؛ بنابراین بسیار بالاتر از انتظارات ظاهر شد. علاوه بر این، تسلا با پیشی گرفتن از بالاترین رقم قبلی ۱۸۰,۵۷۰ دستگاه که برای تولید سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۰ ثبت شده بود، یک ‌بار دیگر رکورد دیگری به ثبت رسانده است.

خودروی الکتریکی تسلا مدل Y / Tesla Model Y آبی رنگ

طی سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۱، تحویل تسلا مدل ۳ و مدل Y به ۱۸۲,۷۸۰ دستگاه رسید؛ اما تحویل تسلا مدل S و مدل X فقط به ۲۰۲۰ دستگاه محدود شده بود. در کل تولید خودروی الکتریکی توسط تسلا ۱۸۰,۳۳۸ دستگاه بود؛ اما توجه داشته باشید که تسلا در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۱ حتی یک دستگاه مدل S یا مدل X تولید نکرده است. کارشناسان امیدوار هستند این آمار تولید، به فصل سودآور دیگری برای تسلا منجر شود.

یکی از مسئولان تسلا در این زمینه گفت:

در سه‌ماهه اول، ما بیش از ۱۸۰ هزار دستگاه خودرو تولید کردیم و تقریبا ۱۸۵ هزار دستگاه به مشتریان تحویل دادیم. ما با استقبال شدید از تسلا مدل Y در چین انگیزه‌ی زیادی گرفته‌ایم و به‌سرعت برای رسیدن به ظرفیت کامل تولید تلاش می‌کنیم. نسل جدید تسلا مدل اس و مدل X نیز با تجهیزات جدیدی که در سه‌ماهه‌ی نخست سال جاری نصب و آزمایش شده‌اند، با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو هستند و ما در مراحل اولیه تولید پیشرفته هستیم.

منبع
insideevsinsideevs

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا