فولکس واگن به دلیل رسوایی دیزل‌گیت، از مدیران سابقش خسارت می‌گیرد

گروه خودروسازی فولکس واگن به دلیل انجام ندادن وظایف قانونی در هنگام رسوایی معروف دیزل‌گیت و وارد آوردن زیان مالی، از دو مدیر سابق خود خسارت دریافت می‌کند.

گروه خودروسازی فولکس واگن اعلام کرد که پس از ۶ سال تحقیق از پروفسور مارتین وینترکورن، مدیرعامل سابق خود خسارت می‌گیرد. به گزارش کارادوایس، وینترکورن در کنار پروفسور روپرت استدلر، مدیرعامل سابق آئودی، توسط هیئت نظارت گروه فولکس‌واگن به‌عنوان دو مسئول رسوایی «دیزل‌گیت» نام‌گذاری شده است. رسوایی دیزل‌گیت منجر به پرداخت ۴۶٫۵ میلیارد دلار جریمه، غرامت و فراخوانی خودرو توسط خودروساز آلمانی شد.

شرکت خودروسازی آلمانی به‌ دنبال گزارش‌هایی که درباره‌ی کیفیت و وضعیت زیست‌محیطی مدل‌های دیزلی دریافت کرده بود، تحقیقاتی در سال ۲۰۱۵ آغاز کرد. در آن دوران، خودروهای دیزلی فولکس‌واگن به‌عنوان خودروهای پاک و بدون آلایندگی در بازارهای بزرگ جهان تبلیغ می‌شدند؛ اما تحقیقات نشان داد که این تبلیغات صحت ندارد و خودروهای دیزلی فولکس‌‌واگن با دست‌کاری نرم‌افزار تست آلایندگی و دور زدن فرایند بررسی کیفیت، به چنین عنوانی دست می‌یابند و در شرایط واقعی جاده‌ای چنین کارکردی ندارند.

مسئولان فولکس‌واگن ادعا می‌كنند كه وینتركورن و استدلر در تحقیقات دولتی با «اهمال در روشن ساختن كامل و به‌موقع شرایط استفاده از نرم‌افزارهای غیر قانونی» از انجام وظایف مراقبتی خود شانه خالی کرده و از انجام وظیفه قانونی خود سرباز زده‌اند. هیچ یک از سایر اعضای هیئت مدیره فولکس‌واگن در آن زمان، در انجام مسئولیت‌های خود کوتاهی نکردند و تحقیقات این موضوع را نشان می‌دهد.

در این تحقیقات یک شرکت حقوقی آلمانی حدود ۴۸۰ میلیون سند را که ۱٫۶ میلیون مورد آن به پرونده دیزل‌گیت مربوط بود، با مجموع ۱۵۵۰ مصاحبه بررسی کرد. این تحقیق جامع‌ترین و پیچیده‌ترین مورد در تاریخ کشور آلمان به حساب می‌آید.

در طی سال‌های گذشته، فولکس‌واگن از تولید وسایل نقلیه دیزلی دست کشیده و تلاش خود را روی توسعه‌ی گسترده‌ی فناوری خودروی الکتریکی و باتری متمرکز کرده است. فولکس‌واگن در برنامه‌ای به نام «Mission T» برای تولید خودروی الکتریکی، به تعقیب تسلا و رقابت با سایر خودروسازان برقی می‌پردازد.

در اوایل ماه جاری، سخنگوی نمایندگی محلی فولکس‌واگن در استرالیا با انتقاد از به‌روز نبودن قوانین مربوط به انتشار آلایندگی در این کشور، اظهار داشت که استرالیا در حال تبدیل شدن به یک کشور جهان سوم در زمینه‌ی صنعت خودرو است.

خروج از نسخه موبایل