اخبار خودرو

لکسوس IS 500 اف اسپرت مدل ۲۰۲۲ معرفی شد

لکسوس از مدل ویژه‌ی لانچ ادیشن IS 500 F اسپرت پرفورمنس رونمایی کرد که از پیشرانه ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۴۷۲ اسب ‌بخار قدرت بهره می‌برد و تیراژ تولید آن به ۵۰۰ دستگاه محدود می‌شود.

لکسوس ماه گذشته از مدل IS 500 F Sport Performance رونمایی کرد و ‌اکنون نسخه ویژه‌ی لانچ (Launch) را به‌ دنبال آن معرفی کرده است. به گزارش Carscoops، این مدل منحصر به بازار آمریکای شمالی خواهد بود. لکسوس IS 500 لانچ ادیشن ۲۰۲۲ دارای نمای بیرونی جدید با رینگ‌های آلیاژی مشکی مات ۱۹ اینچی از پکیج هندلینگ دینامیک IS F Sport است. این رینگ‌ توسط شرکت BBS ساخته شده و تقریباً ۱٫۸ کیلوگرم سبک‌تر از رینگ‌ استاندارد IS F Sport است.

سدان اسپرت لکسوس آی اس 500 اف اسپرت پرفورمنس / 2022 Lexus IS 500 F Sport Performance سفید رنگ در پیست

تغییرات بزرگ‌تر در داخل کابین رخ می‌دهد؛ زیرا این مدل دارای روکش دورنگ مشکی و خاکستری چرمی روی صندلی‌ها، درها و کنسول مرکزی است. طراحان لکسوس همچنین نشان شماره‌گذاری‌شده‌ی جداگانه و روکش چرمی غربیلک فرمان گرم‌شونده با تزئینات منحصربه‌فرد چوبی-نقره‌ای اضافه کردند. به‌عنوان آخرین و نه مهم‌ترین بخش جدید، این خودرو دارای انیمیشن آغاز به کار اختصاصی برای نمایشگر جلوداشبورد است.

مهم‌ترین بخش لکسوسIS 500 لانچ ادیشن، پیشرانه‌ی ۵ لیتری خورجینی هشت سیلندر تنفس طبیعی است که ۴۷۲ اسب‌ بخار قدرت و ۵۳۶ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه، نیروی خود را از طریق جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار به چرخ‌های خروجی انتقال می‌دهد که سدان لکسوس ژاپنی را قادر می‌سازد در زمان ۴٫۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

علاوه بر پیشرانه V8، لکسوس IS 500 لانچ ادیشن دارای نمای تهاجمی جلو و کاپوت برجسته است. طرفداران همچنین متوجه اسپویلر عقب مشکی و سیستم اگزوز با چهار خروجی می‌شوند که نشان می‌دهد این لکسوس IS معمولی نیست. از جمله سایر موارد ارتقای عملکرد می‌توان به استفاده از سیستم تعلیق متغیر تطبیقی​، دیفرانسیل لغزش محدود و سیستم ترمز بزرگ‌تر با روتورهای آلومینیومی دوتکه در جلو اشاره کرد.

سدان اسپرت لکسوس آی اس 500 اف اسپرت پرفورمنس / 2022 Lexus IS 500 F Sport Performance سفید رنگ در پارکینگ

تولید لکسوس IS 500 F اسپرت پرفورمنس به ۵۰۰ دستگاه محدود خواهد شد و نسخه‌ی ویژه‌ی آن قرار است پاییز امسال وارد نمایندگی‌های فروش در ایالات متحده آمریکا شود. قیمت این مدل نزدیک به زمان عرضه اعلام خواهد شد؛ اما نسخه‌ی ویژه‌ی لانچ با قیمتی بالاتر از IS 350 F Sport به فروش می‌رسد که ‌اکنون با قیمت ۴۲,۹۰۰ دلار بدون احتساب هزینه‌ی حمل در مقصد (۱۰۲۵ دلار) فروخته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا