اخبار خودرو

مک‌ لارن 720S GT3X مخصوص رانندگی پیست معرفی شد

خودروی مک‌ لارن 720S GT3X مجهز به پیشرانه‌ی ۴ لیتری خورجینی هشت سیلندر با بیشینه قدرت ۷۴۰ اسب ‌بخار برای رانندگی اختصاصی در پیست معرفی شد.

خودروهای مسابقه‌ای از سریع‌ترین خودروهای روی زمین هستند و اگر قوانین مزاحم جلوی آن‌ها را نگیرند، می‌توانند سریع‌تر هم باشند. یکی از نمونه‌ها که این مطلب را اثبات می‌کند، مک‌لارن 720S GT3X است که خودروی اصلی مسابقه‌ای کلاس GT3 را با ارتقای عملکرد آن به سطحی بسیار بالاتر می‌برد؛ زیرا هیچ قانونی برای خودروهای مخصوص پیست وجود ندارد.

نمای جلو مک لارن 720 اس جی تی تری ایکس / McLaren 720S GT3X مشکی رنگ

به گزارش اتوبلاگ، پیشرانه‌ی توئین توربوی ۴ لیتری خورجینی هشت سیلندر با سرسیلندر جدید تقویت می‌شود؛ اما ‌اکنون این پیشرانه ۷۱۰ اسب‌ بخار قدرت تولید می‌کند که نسبت به خودروی مسابقه‌ای GT3، حدود ۱۹۷ اسب‌ بخار افزایش یافته است. راننده می‌تواند با فشار دادن یک دکمه قدرت را حدود ۳۰ واحد افزایش بدهد و به حداکثر قدرت ۷۴۰ اسب‌ بخار برساند. این خودرو از جعبه‌دنده ۶ سرعته ترتیبی معمولی بهره می‌برد و وزن کلی خودرو فقط ۱۲۱۰ کیلوگرم است؛ بنابراین در پیست باید بسیار سرگرم‌کننده باشد.

به لطف قفس غلت‌گیر بازطراحی‌شده که امکان نصب صندلی خلبانی دوم را فراهم می‌‌کند، حتی می‌‌توان تجربه‌ی رانندگی سریع را با یک دوست به اشتراک گذاشت. این چیزی است که در خودروهای مسابقه‌ای GT3 دیده نمی‌شود و می‌تواند هیجان بیشتری برای دوستان ایجاد کند. مک‌ لارن سیستم خنک‌‌کننده‌‌ی ترمز را بهبود بخشیده است تا اطمینان حاصل شود که خودرو می‌تواند در سرعت‌های بالا عملکرد بهتری برای کاهش سرعت و توقف از خود نشان بدهد.

نکته‌ی منفی مک‌لارن 720S GT3X این است که اگرچه از هیچ قانونی پیروی نمی‌کند، قوانین خاص خود را دارد و در مکان‌‌هایی که می‌تواند رانندگی کند، محدود است. نه به‌عنوان خودروی  جاده و نه خودروی مسابقه، فقط می‌تواند به‌عنوان مدل مخصوص رانندگی در پیست مورد استفاده قرار بگیرد. البته، این خودرو با وجود محدودیتش، بسیار سرگرم‌کننده است. علاقه‌مندان می‌توانند مک‌لارن 720S GT3X را ‌اکنون سفارش بدهند یا آن را از نمایندگی مک‌لارن موتوراسپرت خریداری کنند و خودرو نیز به سفارش همین شرکت ساخته شده است. مک‌لارن در اولین رویداد پیستی خریداران، از خودرو پشتیبانی فنی می‌کند تا اطمینان حاصل کند همه چیز بر وفق مراد است. هیچ قیمتی برای این خودرو در نظر گرفته نشده است؛ اما فردی که به فکر خریدن مک‌لارن باشد، احتمالاً نگران قیمت آن نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا