دوربینموبایل

شایعه ای درباره همکاری سامسونگ و المپوس برای افزودن لرزش‌گیر IBIS به سری گلکسی

گفته می‌شود سامسونگ در پی اضافه کردن سیستم لرزش‌گیر IBIS به دوربین گوشی‌های سری گلکسی است. اپل سال گذشته در آیفون 12 پرو مکس این قابلیت را ارائه داده بود.

بر اساس شایعه‌ها، سامسونگ قصد دارد سیستم ‌لرزش‌گیر Sensor-Shift را به گوشی‌های هوشمند خود اضافه کند؛ مشابه کاری که آیفون 12 پرو مکس اپل از طریق لنز عریض انجام می‌‌دهد. سامسونگ مدت‌ها است که از سیستم‌ لرزش‌گیر اپتیکال استفاده می‌کند؛ اما تاکنون سراغ نوع Sensor-Shift نرفته است.

به گزارش پتاپیکسل، لرزش‌گیر Sensor-Shift که به‌طور معمول در دوربین‌های عکاسی فول‌سایز با نام سیستم لرزش‌گیر در داخل بدنه (IBIS) شناخته می‌شود، چند سال است که در دوربین‌های بدون آینه به کار می‌رود و حتی شاهد استفاده از آن در برخی دوربین‌های DSLR بوده‌ایم.

وقتی IBIS در کنار سیستم لرزش‌گیر اپتیکال قرار بگیرد، به دوربین‌ها امکان می‌دهد لرزش‌گیری را با قدرت بسیار بیشتری انجام بدهند و ویدئوها را روان‌تر ضبط کنند. همچنین قوی‌تر بودن سیستم لرزش‌گیر، اکسپوژر دستی طولانی‌تری در ثبت تصاویر ساکن ارائه می‌دهد.

طبق ادعای سم‌موبایل، سامسونگ قصد دارد این سیستم لرزش‌گیر را به گوشی‌های هوشمندش بیاورد و شاید اولین گلکسی مجهز به لرزش‌گیر IBIS، گلکسی S22 باشد. البته در برخی شایعه‌ها به مدل بعدی گلکسی فولد که در سال جاری میلادی عرضه می‌شود، به‌عنوان اولین گلکسی مجهز به IBIS اشاره شده است. معرفی این قابلیت در گوشی‌های گلکسی بسیار محتمل است؛ زیرا IBIS جزو معدود قابلیت‌های آیفون اپل است که دستگاه‌های اندرویدی از آن بی‌بهره هستند.

گزارش سم‌موبایل به یکی از شایعه‌های محبوب چند وقت اخیر نیز دامن می‌زند: سامسونگ در حال همکاری با OM Digital (یا المپوس در صنعت عکاسی) است تا فناوری IBIS را به دوربین گوشی‌هایش اضافه کند. در هفته‌ی اخیر بحث‌های با محوریت همکاری تجاری سامسونگ و المپوس مطرح شده است؛ در همین راستا لتس‌گو‌دیجیتال رندرهای جذابی از گلکسی S22  تولید کرده است که روی جزیره‌ی دوربین آن عبارت Olympus Camera به ‌چشم می‌خورد.

یکی از رندرهای منتسب به گلکسی S22 که تصویر آن در زیر این پاراگراف دیده می‌شود، جزیره‌ی دوربینی را نشان می‌دهد که ضخامت زیادی دارد و حسگر اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی را در خود جای داده است. به‌ نظر می‌رسد این برآمدگی دارای همان ابعاد برآمدگی دوربین گلکسی S21 اولترا است.

نمای نزدیک دوربین گلکسی S22 با قلم لمسی رندر غیررسمی

المپوس در اوایل سال جاری میلادی در جریان برگزاری همایش +CP اعلام کرد با شرکت‌های دیگری که در صنعت دوربین یا لنز فعالیت ندارند وارد همکاری می‌شود؛ اما دلیلی برای شک داشتن به واقعی بودن خبر همکاری سامسونگ و المپوس مطرح می‌شود.

همان‌طور که سم‌موبایل پیش‌تر اعلام کرده است، سامسونگ روی مدلی از پردازنده‌های سری اگزینوس کار می‌کند که دارای کدنام Olympus است؛ به‌ همین دلیل ظاهر شدن نام المپوس و سامسونگ در کنار هم ممکن است نتیجه‌ی ترجمه‌ی اشتباه یا برداشت غلط افشاگران از اطلاعاتی باشد که به دست آن‌ها رسیده است.

البته احتمال بی‌اساس بودن شایعه‌ی همکاری سامسونگ و المپوس تغییری در این حقیقت ایجاد نمی‌کند که سامسونگ در پی اضافه کردن سیستم IBIS به دوربین گوشی‌های سری گلکسی است. این اتفاق در آینده‌ای نزدیک رخ می‌دهد؛ چون پرچم‌دار اپل همین حالا چنین قابلیتی ارائه می‌دهد.

منبع
petapixel

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا