هوش مصنوعی

استعفا یکی از مدیران تیم هوش مصنوعی گوگل

به‌دنبال اخراج جنجالی دو نفر از محققان ارشد هوش مصنوعی گوگل، انتقادات زیادی به این شرکت وارد شد. گفته می‌شود یکی از محققان برجسته‌ی گوگل تصمیم گرفته از این شرکت جدا شود.

به‌نظر می‌رسد مشکلات داخلی گوگل با تیم هوش مصنوعی‌اش همچنان ادامه دارد. به‌گزارش اندروید سنترال، مدتی پیش اخراج دو نفر از محققان ارشد گوگل در حوزه‌ی هوش مصنوعی با نام‌های تیمنیت گبرو و مارگارت میشل بسیار جنجالی شد.

گوگل پس از ردکردن مقاله‌ای با محوریت انتقاد از تعدادی از سرویس‌های هوش مصنوعی استفاده‌شده در گوشی‌های اندرویدی، میشل را اخراج کرد. همچنین طبق گزارش‌ها، گوگل چند ماه بعد تصمیم گرفته گبرو را اخراج کند که به‌شدت در حال حمایت از میشل بوده است. ظاهرا گوگل یکی دیگر از محققان هوش مصنوعی خود را از دست داده است و همین موضوع می‌تواند نشان‌دهنده‌ی خروج جمعی محققان هوش مصنوعی از گوگل باشد.

بنابر ادعای بلومبرگ، سمی بنگیو که از سال ۲۰۰۷ با گوگل کار می‌کند، اخیرا استعفایش را تقدیم کرده است. تا چند وقت پیش، بنگیو ناظر تیم AI Ethics و صدها محقق هوش مصنوعی فعال در بخش Google Brain بود. پس از اخراج جنجالی تیمنیت گبرو و مارگارت میشل،‌ گوگل تیم هوش مصنوعی‌اش را با رهبری ماریان کروک بازسازی کرد و این کار باعث از‌بین‌رفتن نقش بنگیو در این تیم شد.

اندروید سنترال می‌گوید بنگیو در ایمیلی اعلام کرده مشتاق فرصت شغلی بعدی‌اش است. طبق ایمیل فاش‌شده، بنگیو اظهار کرده ترک‌کردن تیم خارق‌العاده‌ی گوگل کار سختی است و او چیزهای زیادی موقع کار‌کردن در این شرکت آموخته است. بنگیو سابقه‌ی حمایت از گبرو و میشل را دارد و به‌دنبال اخراج گبرو، انتقادش را در فیسبوک صراحتا اعلام کرد. بنگیو نخستین فردی نیست که پس از جنجال اخراج محققان ارشد هوش مصنوعی گوگل، از این شرکت خارج می‌شود و میشل گفته است احتمالا آخرین فرد نخواهد بود.

پیش‌تر، گوگل اعلام کرده بود که می‌خواهد محیط کاری فراگیرتری برای کارمندانش ایجاد کند. متأسفانه این تغییرات چندان عمده نیستند و خیلی دیر اعمال شده‌اند. ماجرای جنجالی اخیر اهمیت اتحادیه‌ی جدید کارکنان آلفابت را برجسته‌تر می‌کند. به‌ادعای اندروید سنترال، دوران کاری بنگیو در گوگل ۲۸ آوریل ۲۰۲۱ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۰) به‌اتمام می‌رسد.

منبع
androidcentral

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا