هوش مصنوعی

سیری ممکن است گفتار را بر اساس شرایط محیطی و ورودی کاربر تنظیم کند

اپل پتنتی ثبت کرده است که به‌واسطه آن، سیری با تشخیص صدای محیط به کاربران پاسخ می‌دهد و این امکان را خواهد داشت که زمزمه کند یا حتی فریاد بزند.

اپل روی تشخیص حجم صدای مزاحم محیط تحقیق می‌کند تا سیری بتواند نسبت به شرایط محیط، به فرمان صوتی کاربر پاسخ بدهد؛ در نتیجه دستیار صوتی اپل در واکنش به شرایط محیط، می‌تواند زمزمه کند یا حتی می‌تواند فریاد بزند.

یکی از انتقادهایی که به سیری می‌شود، این است که از ویژگی‌های رقابتی خاصی نسبت به رقبای خود برخوردار نیست؛ البته توقف تولید هوم‌پاد باعث شده است سیری دوباره مورد توجه کاربران قرار بگیرد.  امسال دهمین سال تولد این دستیار صوتی هم به شمار می‌رود.

به‌تازگی پتنتی منتشر شده است که نشان می‌دهد اپل در حال اضافه‌ کردن ویژگی‌های جدید به سیری است. در این پتنت اشاره شده که سیری از صدای مزاحم محیط آگاهی پیدا می‌کند. در حال حاضر سیری در محیط‌های مختلف با یک ‌صدای یکسان به سؤال کاربران واکنش نشان می‌دهد.

دستیار صوتی الکسا این امکان را دارد که بتواند با صدای کمتر و شبیه به زمزمه جواب کاربران را بدهد. سیری از این ویژگی برخوردار نیست و این موضوع در بسیاری موارد ناخوشایند است. این احتمال وجود دارد که سیری روزی به این ویژگی مجهز شود و بتواند متوجه صدای مزاحم محیط و حتی فاصله کاربر با گوشی بشود تا بتواند با صدای مناسب جواب کاربران را بدهد.

به گزارش اپل اینسایدر، اپل قصد دارد با استفاده از پردازنده دستگاه، متوجه لحن و بلندی صدای کاربران بشود. اطلاعات دیگری مانند زمان روز هم در نظر گرفته می‌شود تا سیری متوجه شود که کاربران معمولا در چه ساعتی از روز آهسته صحبت می‌کنند. با درنظرگرفتن این شرایط، کاربران می‌توانند در شب با صدای آهسته با سیری صحبت کنند و سیری با صدای آهسته پاسخ می‌دهد. در محیط‌های شلوغ  سیری با صدای بلندتری صحبت می‌کند تا کاربر متوجه شود.

صدای سیری توسط صداهای سنتزشده که توسط بازیگران مختلف ضبط شده به وجود آمده است. سپس هوش مصنوعی می‌تواند نوشته‌ها را به صدا تبدیل کند تا پردازنده فرمان‌های صوتی را اجرا کند. در iOS 14.5 سیری دو صدای انگلیسی دیگر هم خواهد داشت که بیش از گذشته به صدای انسان واقعی شباهت دارند.

منبع
appleinsider

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا